Vliegtuig: Marit in de kleinste groep. (hoewel aannemelijk is dat Maarten denkt dat de mol niet aankomt)
Aan het einde staan er 5 mensen bij het vliegtuig: Anne-Marie, William, Frits, Dio en Hadewych.
Er waren 10 mensen toen dus waarom zit Marit in de kleinste groep? De verdeling is gelijk, lijkt me?
Gletsjer: Marit zit in de grootste groep
Zelfde verhaal:
De groep is opgesplitst in 2: Groep zoekt en brengt in kaart, groep twee pakt de kokers,
5-5. Hiezo zit Marit nu ineens in de grootste groep, waarop is dat gebaseerd?
Rooksignalen: Marit zit in de grootste groep (Maarten is zelf de kleine groep)
Jeeps: Marit zit in een van de 2 grootste groepen. (Maarten zit in een auto met 3 anderen. In de andere auto zitten 3 anderen)
Als hierover een vraag is geweest neem ik aan dat de vraag was:
Waar bevond de Mol zich gedurende de jeep/schrijf opdracht:
a. Bij de aanstuurders.
b. In de linker jeep.
c. In de rechter jeep.
Nu is het zo dat als de mol zich in de jeep met minder mensen bevond, de aanstuurders nog altijd de kleinste groep waren.
Gezien het 'kiezen voor de grootste groep' principe van Maarten heeft hij hier echter waarschijnlijk voor de jeep met 4 pax gekozen idd.
Pimpampet: Marit in kleinste groep
Jokers: Marit in kleinste groep
Rondleiding: Marit in kleinste groep
Tja. Het hangt wel af van de vragen die er precies gesteld zijn, lastig te zeggen.
Maar als je uitgaat van logica moet ik zeggen dat een vraag als 'de mol kreeg geen joker, 1 joker, 2 jokers' een gebruikelijke is.
- 3 mensen namen de envelop en geen joker (William, Tim en Marit).
- 4 mensen namen een joker (Liesbeth, Hadewych, Maarten, Anne-Marie)
- 1 persoon nam twee jokers (Frits).
In dat geval zou de kleinste groep Frits zijn uiteraard, maar gesteld dat hij zijn kansen zou spreiden, zou hij qua verdeling idd voor de grotere groep hebben gekozen.
We weten uiteraard de vragen niet maar we weten wel dat Marit vwb de laatste aflevering vooral tot de kleinere groepen behoorde.
Desalniettemin heb ik nog steeds behoorlijke vraagtekens en een behoorlijk voorbehoud.
Dat kan ook de opzet zijn (i.e. een Liesbeth lijkt me zodanig door de strot geschoven dat ik onderhand echt hoop dat zij het niet is..) maar ben zeker nog niet overtuigd.
Ik moet wel zeggen dat ze op de toren vaag bezig is. Maarten die zelf op eiland 4 komt sja. Je kan ertegenin gaan maar wat heeft dat voor zin als er toch al twijfel 3/4 is en je met enkele seconden het andere telefoonnummer kan draaien.
Ze zat daar sws met een zeer alerte en zeer betrouwbare andere speler dus haar acties daar zijn moeilijk te interpreteren..
De vraag blijft: Waarom €1000,- pakken als je een goed excuus had dat niet te doen. Daar kom ik vooralsnog niet uit maar laten we kijken wat volgende aflevering brengt.