Marit als mol zou heel goed kunnen. Mevrouw van Bohemen was vandaag verdacht zonder verdacht te zijn. Marit deed op de fiets maar wat, onder het motto 'ik vertrouw je niet.'
Bij de onderwateropdracht had ze wederom een sleutelpositie, en kon ze zonder verdacht te worden zomaar wat doen, met die foto's husselen. Zal me niet verbazen dat als ze de mol is dat we in afl 10 beelden krijgen te zien waarbij ze totaal niet luistert naaar de koptelefoon.
Ze had bij de kokers afl 1 al het idee meer kokertjes mee te nemen(vertrouwen winnen van de groep, maar toch veel kokers met 0 en 1 van -500?) en bij het ontcijferen in aflevering 3 ook al een heel belangrijke rol, waar zij met name stond te klooien met mosterd en michael pleps. Daarnaast stond Marit bij de trap op de 3e plaats, dus als ze van boven wat nodig hadden over, stond ze redelijk laag en onbereikbaar.
De rooksignalen deden marit en liesbeth (maar met name marit) haar best om de code goed over te brengen, zij stonden op de eerste plaats en als het bij de mol (die zou weten dat maarten had gezegd dat het NIET lukte) al mis zou gaan met het doorgeven van de cijfers, was het geld daar al gehaald.
Op de toren met Maarten probeerde ze Maarten te laten twijfelen (aantal tonen, ijsland ook een eiland?) en had ze de telefoon in handen.
Marit wordt nauwelijks verdacht in de groep. Marit pakte geld in plaats van jokers bij het envelop of joker spel. (moest ze toch afstaan als part of the vrijstellingsdeal) maar goed wat heeft een mol aan jokers? Dus pakte ze geld, wat de week erna toch weer eruit gehaald ging worden. Sowieso denk ik dat de mol het geld heeft gepakt bij deze opdracht, puur met het oog op de volgende aflevering(of -3000 of alles weg)
En ja aan de ene kant kun je zeggen de mol MOET bij de onderhandelingen zijn om te mollen. Maar aan de andere kant is de angst voor de mol die tussen de onderhandelaars zit ook weer de mindf*ck van het spel. Marit heeft genoeg redelijk onopvallende molacties op haar naam, zit vaak in sleutelposities, maar heeft toch het vertrouwen van de groep. Al deze bovenstaande acties maken het dat ik toch nog even bij marit blijf, maar als marit afvalt en de mol toch bij de onderhandelaars heeft gezeten ga ik voor Tim.
Owja misschien heel stom maar dit is nu de zoveelste keer dat marit een bepaalde opdracht 'afwijfst' paintballopdracht, handen omhoog (had misschien niet verwacht dat ze zou gaan lopen en de vrijstelling kreeg) dus bedacht de mol deze strategie, die medie door dio en william bleek te werken. Marit wilde niet in de riverjet, en vandaag wachtte ze met hand opsteken tot de rest was geweest, zodat ze weer niet(net als de riverjet) het water op/in moest. Want mollen houden niet van water toch?
*ja ik zit diep in een tunnel, omdat ik geen idee heb* (niet zo overtuigd als ik vorig jaar van patrick was vanaf afl 1