Ok nog even een korte aanvulling.
Zoals ik al zei kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat de Mol buiten de onderhandelingen wordt gehouden. Als er nu een enkele duizend of wat dan ook op het spel stond dan soit. Maar in dit geval was er een zeer gerede en aannemelijke kans dat de pot leeggetrokken werd.
Overigens ben ik het in principe niet daarmee eens, een bedrag eruit is prima maar ik vond dit wel enigszins overdreven eerlijk gezegd.
Maar goed dit zijn de spelregels, dus ik probeer me voor te stellen hoe de mol achteraf zijn of haar (i.e. William of Marit) relaas doet. Hoe kan je verkopen dat de overige 5 al het geld uit de pot hebben gehaald en jij er geen enkel aandeel in hebt gehad. Ongeacht evt. 'mindf*cks' valt dit mijns inziens simpelweg niet te verkopen. En dat er een meer dan kleine kans zou zijn dat de pot leeggetrokken werd wist men inmiddels ook wel. Immers al vaak genoeg is gebleken dat de kandidaten elkaar graag mee willen nemen zeker na de bonding die inmiddels is ontstaan. Dan was het voor de mol een koud kunstje om de dissonant te zijn of zelfs groen te kiezen zodra hij of zij zich ervan had vergewist dat anderen rood zouden kiezen (minstens 1). Sterker nog dit zou de zaak veiliger stellen, vanuit het perspectief van de Mol.
Ongeacht hoe goed of slecht ze hun test hebben gemaakt, de mol moet deelnemen aan deze onderhandelingen mi, daar was de hele set-up immers voor vanaf afl 1. Ik zou het zelf iig bijzonder lame vinden als er achteraf beweerd wordt dat de mol gewoon aan de zijlijn heeft gezeten bij een dergelijk grote slag.
Ten tweede:
Marit lijkt vaag bezig in opdracht 1 en 2. Echter bij herbeschouwing gaat ze inderdaad voornamelijk af op wat de - in haar optiek? of toevalligerwijze nu? - betrouwbaarste bronnen zijn.
Ik denk dat we wel mogen aannemen dat ze Hadewych vertrouwt dus zelfs al zou ze Anne-Marie niet zo vertrouwen, dan is die bron deels 'gecheckt' in Marit's perspectief.
Ze gaf eerder aan dat ze Liesbeth niet vertrouwde en Tim ook niet. Los van het feit dat ze niet veel hoort van hun communicatie is het dus logisch dat ze (gesteld dat ze kandidaat is) niet van hun info uitgaat.
De laatste twee zijn ook nietn100% betrouwbaar maar waren wel vrij stellig. Alles bij elkaar hebben 4 mensen in principe meer informatie dan twee (niet iedereen herkent de ouders van een ander, immers..) dus is haar reactie hierop logisch mi. De verwarring leek duidelijk te ontstaan bij de bruidsparen (met speculatie over Tim).
Je kan redeneren dat dat kwam omdat Marit geen onderdeel vormde en dus vitale informatie ontbrak. Dat is een klein voorbehoud maar over het algemeen is niet direct te concluderen dat Marit het slecht heeft gedaan mi - de opdracht was sws lastig te halen en makkelijk te saboteren.
Dan opdracht 1.
Marit is duidelijk tijd aan het rekken en vaag bezig. Wil ze zichzelf verdacht maken, alsnog? Of vertrouwt ze Anne-Marie niet?
Als ze de mol is zou ze weten waar het eindpunt is. Natuurlijk kost dit tijd maar daarheen gaan levert ook direct informatie op die je als Mol liever niet zou hebben mi, namelijk dat William aan het einde moet.
Het bord dat potentieel de meeste verwarring op zou leveren is 'I AM' (Anne-Marie volgens enkele forummers, I AMsterdam of Will I Am).
Er is potentieel genoeg om verwarring mee te veroorzaken. Echter doordat Marit en Anne-Marie zo vroeg aankwamen bij Art was al duidelijk wie bij het eindpunt uit moesten komen..
Dus tijd rekken, prima maar waarom dan ook naar het punt gaan wat je het liefst vermijden wilt als mol lijkt me? Daarnaast, waarom ueberhaupt zo je best daarvoor doen als je weet dat er een gerede kans is dat er flink wat geld uit de pot verdwijnen zal.. Dat is een beetje devil's advocate omdat je dan sws wel kunt beweren dat een mol helemaal niet meer hoeft te mollen. Dat is mi zeker niet zo maar je hoeft ook weet niet zo op te vallen als erna toch een goede kans is dat er een flinke som, zo niet al het geld verdwijnt.