Ik had je bericht duidelijk niet goed verwerkt, haha. Zal een nieuwe poging wagen.
Als Mol zou ik eerlijk gezegd nooit iemand willen aanduiden die van mij een vrijstelling krijgt, dat is oneerlijk tegenover de andere kandidaten, alhoewel Marits vrijstelling pas dient voor aflevering 3. Dat zwakt het dan weer een beetje af. Als Mol zou je het eigenlijk beter in Frits' schoenen kunnen schuiven om te kiezen wie die derde vrijstelling krijgt, om later geen kritiek te krijgen op die beslissing. Maarja, dan moet Marit het wel minstens uithouden tot de 3e aflevering, maar dat zie ik ze wel doen. Dus als Tim het toch is verwacht ik serieuze kritiek op zijn rol hierin.
Ah en dit wou ik er nog bijzetten daarstraks, maar nu denk ik er plots aan. Ze wisten toen nog niet wat de opdracht ging zijn bij het verdelen van de vrijstellingen. Dat pleit dus weer tegen Tim als Mol, ofwel schat hij Marit zo hoog in (En waarom ook niet? Ik zie geen reden waarom we Marit zouden moeten onderschatten dat ze de overkant niet zou halen, of geen goeie schutter zou zijn) ofwel wist hij echt niks van die opdracht af en is hij dus kandidaat.
En je hebt natuurlijk nooit de garantie dat iemand de overkant haalt, kijk maar naar de zwakke prestaties van de anderen. Enkel Hadewych kwam een beetje 'close to succes', Anne-Marie liet zich 'onhandig' afschieten, Maarten en Liesbeth lagen al snel af, Marion begreep niet hoe je de trekker moest overhalen en Dio en William speelden het spel simpelweg te dom voor woorden, daar bestaat volgens mij niet eens een woord voor.
Veel beters dan Marit was er dus niet echt te vinden. En zij deed het bovendien wél naar behoren! Beste keuze voor een Mol, al had dat zoals je al zei meer met geluk te maken dan met kunde.
Een logische verklaring zou kunnen zijn omdat ze in de eerste opdracht elkaar als eerste tegenkwamen en vanaf daar een goed contact hebben opgebouwd. Misschien wil hij Marit te vriend houden. Altijd handig, een vriendje voor onze Mol. In dit geval Tim dan. Een andere verklaring kan ik er echt niet aan geven. Of wacht eens even, misschien wou hij de pot terug neutraliseren en verwachtte hij dat Marit het niet zou halen. Maar dat zou een Mol alleen doen om vertrouwen te winnen, in dit geval zou Marit vertrouwen winnen en niet Tim. Tim als Mol, het blijft een moeilijk vraagstuk ... maar Tim als kandidaat blijkt makkelijker te verantwoorden.