Ik kom een beetje op hetzelfde uit elke keer als ik over Tim als mogelijke mol denk.
Dit gedoe met die rode kaarten komt me gewoon wel als wel erg obvious voor. Er lijkt maar 1 conclusie uit te trekken en toch is dat precies wat me eraan tegen staat. Ik kan me gewoon eigenlijk niet voorstellen dat door 1 opdracht in afl 4 (met nog meer dan de helft van de serie te gaan) het zo duidelijk een van die drie, en nog het meest waarschijnlijk Tim of Liesbeth, die al weken zo verdacht worden en een verdachte edit krijgen, moet zijn. Worden we dan echt geacht in afl 10 nog ergens verrast door te zijn?
(Ook de internationale volgelingen komen overigens bijna allemaal tot dezelfde conclusie..)
Ok hij toont bijna geen expressie. Vraag is of Tim sws zo is (ik vermoed grootdeels van wel, al kan hij het hier hebben aangedikt). Misschien boeit het hem echt allemaal geen zak, of is dat zijn kandidaat die mol wil spelen act (inclusief jokergedoe).Andere mensen lijken dit ook al te doen (Frits, Marit die stoicijns wil lijken etc).
Als kandidaat is hij redelijk succesvol (gezien hoeveel mensen hem vanaf dag 1 noemen en blijven noemen), als mol dan toch een stukje minder mijns inziens. Aan de andere kant worden ook Frits, Liesbeth en tegenwoordig in iets mindere mate Anne-Marie veelvuldig genoemd.
Een groter bezwaar vind ik eigenlijk zijn spel ten opzichte van Dio.
Als mol zou hij dus actief geprobeerd hebben Dio het woud in te sturen (wat kennelijk gelukt is..).
De edit suggereert iets anders, namelijk dat hij hem zijn kant uit wilde sturen ('Ik wilde hem de goede kant op helpen') omdat hij hem al verdacht - wat Tim als mol zou weten mogen we aannemen. Dat zou natuurlijk een onevenredig voordeel voor Dio betekenen in dat geval.
Of Dio gelooft hem wel, en dan gaat hij helemaal de fout in en exit.
Mogelijk was Dio evengoed wel exit gegaan, dat weten we niet, maar waar was deze interventie precies voor nodig? Dio werd nauwelijks verdacht dus als mol is het toch veel interessanter om verdachte mensen in het spel te houden? (Als kandidaat precies andersom, dan wil je liever iemand houden die je inschat als een zwakkere speler of iig niet als verdachte..).
Dus, gesteld dat Tim echt de mol is, wat wilde hij daar dan mee bereiken??? Iemand die hem verdacht uit het spel helpen??? Dat zou wel de eerste keer zijn dat de mol een dergelijke invloed uit zou oefenen (en ok dat zei ik van Patrick vorig jaar ook en ik ben nog steeds niet gecharmeerd van het feit dat hij Art letterlijk geholpen heeft..) Maar iemand helpen of iemand die je verdenkt het spel uithelpen zijn wel twee verschillende dingen weer. Dit zou ik toch wel erg ver vinden gaan.
Ik heb hierover nog niemand een aannemelijke verklaring horen geven, tot dusverre.