De 3-1=2 / Monica da Silva hint is al enkele malen genoemd hier volgens mij.
Wat als we het combineren met 4263?
Ten slotte werd daar in afl 2 nogal wat aandacht aan besteed, sterker nog het werd op een (merkwaardige, onplausibele en daarom na de exit van Marit mi wel interessante) wijze gelinkt aan Tim. Daarnaast kwam het terug bij de testvragen en liet de edit Marit's 'That's quite strange' opmerking erbij overeind.
Even terugkijkend naar de afleveringen waarin dit genoemd werd, gelinkt aan Tim (primair).
1. Aflevering 1
3-1=2 uur van het vliegtuig.
Je zou mogen verwachten dat die 10 minuten extra niet alleen vulling waren maar ook enige betekenis zouden moeten hebben mi? Tot nu toe hebben we daarvan nog niet veel gezien maar als onderdeel van deze hint lijkt het aannemelijk, mi.
2.
Aflevering 2:Tim krijgt op de trap de vraag over het Monica da Silva trio.
Vanuit deze optiek zou de opdracht eerder in het belang van deze hint geweest zijn en niet zozeer om te mollen. Zoals al eerder verondersteld was zowel deze als de tweede opdracht hier moeilijk haalbaar.
(Overigens heb ik de jeepopdracht destijds geanalyseerd, en lijkt de fout hier het duidelijkst te liggen bij Liesbeth of Tim. Ik had destijds een andere verdachte dus ik denk dat de analyse redelijk neutraal is in dat opzicht.
)
3.
Aflevering 4:Het bord in de barak waar Tim aan verbonden is: 3-1=2.
4.
Aflevering 6:Visopdracht: Eerst 3 balken, erna 2
(Waarbij Tim het voortouw wil nemen iig in het laatste deel).
Nu terug naar de code: 4263.
Even los van de getallen zelf (van achter naar voren 12 = 21? 21-42-63), zou dit kunnen verwijzen naar de afleveringen waarin deze mogelijke molhint naar voren zou komen?
Vraag is dan wel, wat is er in aflevering 3?
Nou ja eerlijk gezegd vind ik de afloop van de toren/ rondleiding opdracht daar nog steeds bijzonder merkwaardig en onbevredigend. Maar wat als het onderdeel vormt van deze code?
In dat geval zouden we iets kunnen met de getallen die allemaal langskwamen op de toren. Het meest opvallend is mijns inziens de 2x6 (fanfare en bussen) i.e. hint naar mol 12??
We zien het papier dat Maarten en Marit hebben gekregen als 'al wat nummers gekregen' van het telefoonnummer van de telefoon die Tim (!?) op zak heeft:
3.....2 ...
Afleveringen 2,3,4,6 = code 4263 voor de 3-1=2 hint?
'In deze wiskundige reeks van de mol'..??