Het is toch ook best mogelijk dat er meer dan 1 fouten zijn gemaakt? misschien wel meer dan 1 door de mol, of door een mollende kandidaat, of door een kandidaat die het echt niet meer weet
Ja natuurlijk is dat mogelijk, maar niet elke fout zal veroorzaken dat je maarliefst 28 treden tekort komt. Dit gebeurt of bij een huisnummer, of bij een deel of vermenigvuldig vraag.
De eerste vraag bijvoorbeeld(letters frits - piercings annermarie). Lijkt me goed. Zelfs als Annemarie liegt over haar piercings, of niet weet hoeveel ze heeft zal dit slechts een paar treden schelen. Bij de tweede vraag (lengte maarten / zwemdiploma's William) kan het inderdaad misgaan en hier blijft Tim staan. Maar William zal zelf toch wel uit het hoofd weten hoeveel zwemdiploma's hij heeft. En als hij kandidaat is hoeft hij er ook niet over te liegen. Dus het is niet aannemelijk dat Tim nu denkt, het leed is geschied, ik kan uitrusten.
Het grote verschil kan m.i. op de volgende manieren ontstaan zijn.
- Annemarie's brilsterke = 1,0
- William heeft maar 3 zwemdiploma's.
- Hadewych liegt over huisnummer
- Liesbeth liegt over huisnummer
- Liesbeth drukt Art halverwege een meerdelige som weg
- Er is gelogen en/of een rekenfout gemaakt bij de vraag die we niet zagen.
Alleen in het laatste geval heeft Tim een actieve rol kunnen spelen. Ook lijken aantal zwemdiploma's, je brilsterkte en je huisnummer me allemaal zaken die je als kandidaat wel uit je hoofd weet en die je niet per ongeluk fout beantwoord.