Máár! William zij ook dat hij nu de kans had om Anne meer verdacht te maken, met deze actie (door niet voor frits te gaan) Nu zijn er al mensen die William afschrijven als mol en dat is MISSCHIEN!? precies wat hij als (mol) wil.
Die gedachte is ook in me opgekomen ja.
Vooral die overdreven houding in afl 3 waar hij loopt te roepen dat hij zo graag geld wil.
Niks van te merken want hij verdient zelf wel bijzonder weinig, en als hij hier de kans heeft pakt hij alleen jokers en blaast Anne-Marie op.
Punt is alleen
1. Zijn zenuwachtigheid tijdens de test komt echt over. (Als ie de mol is dan wel heel goed gespeeld).
2. Er zijn wel erg weinig mensen die hem verdenken, wat ook vreemd is in zo'n open groep. De edit kan dat handig wegsnijden tot een bepaalde hoogte maar niemand handelt ernaar in gedrag.
3. Waarom zou een mol een joker van een kandidaat willen 'afnemen'? Natuurlijk kreeg die er wel informatie voor terug maar dan nog, vreemde actie als mol?
4. Deze molstactiek is heel zwaar en ook vrij riskant denk ik, want vanaf het begin kunnen mensen wel op je gaan stemmen juist omdat ze je vreemd vinden gedragen. Nu was dat bij Kim natuurlijk ook zo dus uitsluiten kan je het daarom niet, en de tactiek zou prima bij William als persoon passen.
5. Zijn (voormalige?) verdenking op Frits lijkt te uitgebreid om een Mollenverhaaltje voor de camera te zijn. Aan de andere kant vind ik het ook wel opmerkelijk dat hij die heel makkelijk laat varen en een 180 graden switch naar Tim lijkt te maken. Hij twijfelde al langer over AM duidelijk en de test kan idd een behoorlijke wake up call geweest zijn. Maar toch zien we vaker dat kandidaten lekker blijven ontkennen en doortunnelen (zoals Marit, Barbara, Arjen en noem zo maar op). Dus opmerkelijk is het wel.
6. William had als Mol idd Frits kunnen/moeten pakken als tegenstander. Aan de andere kant zat er niks in de pot en met niks in de pot is er ook niks te verliezen. Hij heeft geen geld bijgedragen iig.
7. In principe zou de mol volgens mij bij de 5 onderhandelaars moeten zitten. Dit is eigenlijk mijn voornaamste bezwaar hoewel AM en Hadewych hier ook niet veel mee lijken te hebben gedaan. Groen was natuurlijk wel nodig maar rood ook, en ip zou de mol hier rood hebben moeten stemmen totdat duidelijk werd dat de hele pot weg kon ipv nul euro verdiend bij meerderheid rood.
Misschien (waarschijnlijk
) is dit meer een verhaal van wens vader van gedachte.. Ik denk dat het toch echt Tim of anders Liesbeth gaat zijn maar William is nog niet helemaal onmogelijk dus ..