Mooi overzichtje Xania!
Tja ik verander continu van gedachten over William lijkt het wel.
Op bepaalde momenten komt 'ie zo spontaan en echt over dat ik het echt wel moeilijk te geloven vind als hij de Mol is en niet een kandidaat. Dus eigenlijk had ik hem al drie maal weggestreept.
Toch kom ik niet helemaal van hem af omdat hij soms gewoon echt rare dingen doet.
Nou ja soms, zeg maar vaak.
Ik heb nu de licht-opdracht vertaald/ondertiteld en dan moet je vrij nauwgezet luisteren naar wat er allemaal gezegd wordt door wie. Het lijkt wel alsof William goed bezig is in de controlroom (zeggen dat anderen saboteren etc) - net als Tim trouwens die ook druk staat te wijzen waar wat moet.
Echter aan het einde zijn er maar 7 aan en zitten er diverse torens ook verkeerd aangeschakeld vertelt Art.
Degenen die het duidelijkst het voortouw lijken te nemen met het wapperen en wuiven over dat bord lijken me Tim en William. Anne-Marie neemt ook het voortouw op bepaalde momenten maar daar lijkt iedereen het verder wel over eens.
Daarnaast klopt er gewoon echt weinig van, van zowel Liesbeth, Tim als William. William lijkt goed bezig te zijn maar schakelt op een gegeven moment de D generator aan op toren 8, terwijl het 7 (volgens Tim althans..
) moest zijn. Hij geeft aan dat dat te kort was maar niemand kon dit controleren want Frits wordt op dat moment uit het spel geschoten.
Veel van wat er gebeurt is voor ons als kijkers eigenlijk moeilijk te beoordelen omdat we niet weten wie wat precies aansloot en hoe het moest komen te liggen.
Met die visopdracht is het ook niet duidelijk wie nou het grootste probleem veroorzaakt, Tim die meteen die balk aanraakt (wel de goeie idd maar wetende dat er twee oplossingen zijn) of William die daar tegenin gaat. Hij lijkt zich niet bewust van de tijd maar misschien was dit bewuste tijdsrekking.
Door die joker-actie met Frits wilde ik hem de eerste keer al definitief afschrijven, maar idd na vorig jaar weet ik het niet meer zeker. En ten slotte stond er informatie tegenover, en bleef het de keuze van Frits.
Ik zou het zelf wel een vrij uitgebreid verhaal vinden wat hij bedacht heeft voor zijn verdenkingen, niet wat mollen doorgaans doen, die zijn vaak vrij inconsistent. Aan de andere kant is het gewoon heel moeilijk echt hoogte van hem te krijgen.
Daarnaast zou dus de hele onderhandeling een double bluff hebben moeten zijn. Mogelijk is dat wel maar zoals ik destijds bij Marit al zei, lijkt het me uiteindelijk onwaarschijnlijk dat de Mol bij een dermate groot bedrag uit de pot in zijn geheel niet betrokken is geweest.
De kandidaten hebben dan per saldo meer gemold dan de Mol zelf (hoewel ook dat wel eens eerder gebeurd is
)
Ik ben vooralsnog meer geneigd te zeggen dat hij gewoon een kandidaat is maar als hij de Mol blijkt zou ik het een heel knappe prestatie vinden, want naast enkele goede dingetjes heeft hij mogelijk toch aardig wat weten te saboteren in dat geval.
Hoe dan ook ik hoop dat hij nog even blijft. Zeker een van de smaakmakers van deze serie wat mij betreft.