En daarbij, als om wat voor reden dan ook een kandidaat pas heel laat verschijnt (zoals blijkbaar Dio dit jaar), dan weten de anderen al dat hij in elk geval niet de mol kan zijn.
Ja inderdaad, daar had ik nog niet bij stilgestaan.
EDIT: Om nog even terug te komen op de opmerking van Heinz.
Zelfs al ontmoeten ze elkaar pas in het vliegtuig, dat het BN'ers zijn die elkaar soms kennen beïnvloedt het spel al. Hadewych (of was het Marit) vertelde in Joeri's vodcast dat ze Anne-Marie al eens had meegemaakt bij filmopnames en dat ze zich toen heel anders, namelijk veel socialer gedroeg. Hierdoor trok ze gelijk haar aandacht.
Dat is inderdaad het risico bij BN'ers. Ik heb ook een keer een amateur-WIDM bekeken, waarvan ik twee kandidaten kende en degene die uiteindelijk de Mol bleek te zijn heb ik vanaf het begin verdacht omdat hij zich anders gedroeg dan ik hem kende. Dat was meer een gevoel dan dat ik er echt de vinger op kon leggen en dat zal bij Hadewych niet veel anders geweest zijn (maar daardoor zat ze dus wel vanaf de eerste aflevering op de juist mol wat jammer is).
Al gaat het ook wel eens goed, zoals bij Dennis die door niemand verdacht werd tot de finale.