Leuk, ik ben benieuwd of ze er ook minimolkandidaatjes hadden rondlopen.
Die IJslanders toch. Het Hofti House heeft een speciale betekenis voor ons, sinds januari. De een zegt: het gebouw is niet toegankelijk, de ander zegt: maar jawel hoor, je kan een excursie boeken, en dan kun je het bezichtigen.
Ik dacht: dat wil ik graag vantevoren even checken, als je ter plaatse bent, en zegt: maar ik wil binnen kijken omdat ik fan ben van WIDM, dan kan het vast niet, hebben ze de sleutel niet.......
Uiteraard heb ik een telefoonnummer gevonden van een van de grotere excursieverkopers ter plaatse.
Inderdaad blijkt het gebouw dus niet zomaar toegankelijk te zijn, maar als je een bijzondere reden hebt om er wel een kijkje binnen te willen nemen (kennelijk is het niet voldoende als je zegt: ''omdat hier in 1986 dat verdrag is getekend'', want dat wil natuurlijk iedereen), dan wordt er weleens een uitzodering gemaakt.
Het grappige is dat ze zich het team van WIDM nog goed voor de geest konden halen, en ze vonden het leuk dat ik aangaf dat ik de lokaties graag met eigen ogen wilde bekijken. Dat het Hofti House daarbij op nr 1 staat, konden ze wel begrijpen.
We wachten af. Niets is zeker, niets is wat het lijkt.