Zoals Bartjel ook al aangaf staat op de TV-gids een artikeltje met een interessant quote van Marit:
http://www.tvgids.nl/artikel/45069/Koude_Mollenstreken_op_IJsland
Marit ziet zichzelf niet als de ideale saboteur. “Ik heb mij vooraf bij de productie wel opgegeven als mogelijke Mol, maar het is voor mij lastig om tegenstanders te hebben. Ik functioneer het beste in een veilige gezellige warme sfeer. Maar iedereen kan de Mol zijn. Je hoeft het namelijk niet alleen te doen; je wordt ook stevig begeleid.”
Na dit gelezen te hebben lijkt het me onwaarschijnlijk dat Marit de mol is?
Of juist wel, kan ook een afleidingsmanouvre zijn. Het stukje 'maar het is voor mij lastig om tegenstanders te hebben' kan toch ook worden gezien als: Als kandidaat heb ik tegenstanders en kan ik eruit vliegen. Wanneer ik de mol ben speel ik mijn eigen spel en doe ik het niet alleen. Die begeleiding van de mol kan ze ervaren als de warme sfeer.
Maar het kan ook worden gezien als: als mol heb ik de kandidaten die mijn tegenstanders zijn (de mol tegen de rest) en daar kan ik niet tegen dus hebben ze me niet gekozen.
Dit interviewtje sluit haar nog uit als mol voor mij, sowieso kan iedereen nog de mol zijn aangezien we nog geen hele aflevering hebben gezien.