Ik lees net in de Standaard dat er misschien plannen zijn voor een nieuwe vlaamse mol in 2013!!!
Dit zou uitgezonden worden op VT4. De zender waar nu ook Woestijnvis (de makers van de mol)zit.
Als dat waar is, is dit geweldig nieuws! Alleen VT4 is niet te zien in nederland volgens mij.
Ik lig hier al bijna een hele week ziek en ellendig op de zetel met een gemene verkoudheid die maar niet wil overgaan, heb weinig nieuws meegekregen de afgelopen dagen, maar dit is serieus het beste medicijn dat ik me kon inbeelden. En alsof ik zoiets al voelde aankomen, een week geleden sprak ik blijkbaar profetische woorden in WIDM-Offtopic:
Dat denk ik niet, Loft (BE) is inderdaad geproduceerd door Woestijnvis. Het scenario is van de hand van de geniale Bart De Pauw (een van de bedenkers van De Mol) en werd geregisseerd door Erik Van Looy. Beiden waren ook betrokken bij De Mol, achter de schermen. Maar of het een te maken heeft met het ander durf ik ten zeerste betwijfelen. Het lijkt me eerder toeval. Anna Drijver was geloof ik net doorgebroken ten tijde van haar deelname, en Hadewych was al veel langer bekend sinds haar rol als Gulpje in 'Phileine Zegt Sorry'. Als ik me niet vergis was zij zelfs al eerder gevraagd voor Wie is de Mol?!
Maar zij hebben al lang niks meer te maken met De Mol, en al zeker niet met de Nederlandse variant. Ze zullen er alleen maar geld aan verdienen. Ik meen zelfs een klein interview te hebben gelezen waarin de makers vonden dat de Nederlandse versie bandwerk is geworden. Zeker geen compliment dus.
Ben wel benieuwd of De Mol misschien nog een kans heeft om terug te keren op de Belgische tv, nu Woestijnvis zijn eigen zender heeft! Geef toe, zou toch mooi zijn! Ik zie het al zo voor me ...
We wisten dat het televisielandschap grondig ging hertekend worden. Nadat Woestijnvis VT4 binnenhaalde dacht ik meteen dat De Mol wel een kleine kans maakte op een terugkeer, aangezien De Slimste Mens Ter Wereld ook zou terugkeren. Dat DSMTW ooit zou terugkeren op VT4 was algemeen geweten, en bovendien zullen in de volgende reeks ook nog eens onbekende Vlamingen te zien zijn. De Mol lijkt me sowieso het ideale programma om de nieuwe zender populariteit te laten winnen. 't Is ook een van die programma's waar iedereen vroeger voor thuisbleef. Al bij al, een mogelijk kijkcijferkanon voor een zender als VT4, het zou de kijkcijfergrenzen serieus overhoop kunnen halen.
Al heb ik toch mijn bedenkingen, er zal toch echt wel veel reclame te zien zijn. En bij een programma als De Mol hoort toch echt geen reclame, dus ben benieuwd hoe ze daar een mouw aan gaan aanpassen. Is een vloedgolf aan reclame te rijmen met een kwalitatief hoogstaand programma als De Mol? Ik zie ze nog wel in staat om een heel nieuw reclame-schema uit te denken waardoor we er niet zoveel hinder van zullen ondervinden?
Verder was De Slimste Mens niet het enige programma dat de overstap gaat maken. De meeste gezichten van Woestijnvis zijn inmiddels al met hun programma's overgegaan naar VT4. Je ziet nu al dat hun strategie voor het lanceren van hun nieuwe zender erin bestaat om hun sterkste programma's daadwerkelijk op VT4 te programmeren, zelfs een sterkhouder als Man Bijt hond. En De Mol is absoluut één hun sterkste programma's. If not ... hun sterkste programma! En past dus perfect in het plaatje. Overigens, de naam VT4 zou in september ook verdwijnen. Woestijnvis is nl. op zoek naar een nieuwe naam.
Trouwens, zijn er nog Vlamingen op het forum die meteen dachten, eindelijk een waterkans om zelf mee te doen! Gelukkig hoef je hier bij ons daarvoor geen BV te zijn. Och, zo ver zijn we nog niet, maar dat ze er gewoon al maar aan denken om een nieuwe reeks te maken is geloof ik wel al een heel goed voorteken.