Tja niet echt verrassend maar wel jammer, ergens.
Ze waren destijds al zo vastbesloten omtrent hun redenen de serie niet voort te zetten qua 'uitmelken' van een origineel concept dat een nieuwe serie sindsdien zo goed als onmogelijk leek.
Nu is zo'n 10 jaar na de laatste serie in Vlaanderen natuurlijk behoorlijk wat gebeurd sws dus als ze met een 'opgepimpte' versie aankomen valt dat wellicht bij een aantal Vlamingen die een serie 'oude stempel' verwachten wat koud op hun dak..
Als ze daarentegen na zo'n gat met hetzelfde aan komen zetten, hoe goed ook geproduceerd zonder enige twijfel, is waarschijnlijk wel de vraag of er iets vernieuwends is aan de serie. Niet dat dat per se moet of hoeft maar in vergelijking met de Nlse serie kan die vraag zeker rijzen.
Ik zou zelf het liefst een soort balans tussen beide zien - Maar het feit blijft wel dat zowel kandidaten als echt mol-minnende tvkijkers veel alerter zijn op allerlei scenario's hetgeen een goed molscript (of ook een 'goede mol') een stuk lastiger maakt.
Michiel's reactie geeft volgens mij duidelijk weer dat hij heel wat obstakels en beren op de weg ziet vooralsnog, voor er weer een serie ooit zou komen. Aangezien men destijds al zo stellig was, lijkt het me eigenlijk steeds onwaarschijnlijker door de veranderingen van de verwachtingen van de kijker, veranderingen in de Nlse serie die wel bleef lopen en het 'cateren' voor de doorgaans misschien wat conservatievere kijkers in Vlaanderen (? excuus voor evt. aannames of vooroordeel, maar dit is een productie waar Vlaanderen al jaren trots op is denk ik, en daar is men zich wel degelijk van bewust lijkt me?).
Je leest het hier op het forum ook al regelmatig, de mensen die liever de 'oudere' series zien versus de 'nieuwere' - en dat is met een geleidelijke overgang sws en zonder de nostaligische herinnering aan een serie van circa 10 jaar geleden (i.e. die is er wel maar is wel degelijk ook in perspectief geplaatst door de recentere ontwikkelingen).
Is het mogelijk een serie na zo lang terug te brengen en dan niet het legaatschap te ruďneren, of er een redelijke nieuwe versie van te maken zonder te veel van het oude te verliezen?? Zoja, hoe dan, als je ook tegelijkertijd het publiek 10 jaar later nog aan de buis gekluisterd wilt houden, zonder ingrijpende veranderingen?