Waarom heet dit topic IJsland als het voornamelijk gaat over 'het beste molland tot nu toe?'
Ik heb zelf een voorkeur voor de Latijns Amerikaanse landen. Gewoon omdat het me meer trekt en de sfeer me meer aanspreekt. Maar het is een beetje appels en peren, methinks - ieder land zijn eigen sfeer, in combinatie met de sfeer die er in de groep hangt vooral ook.
Wat verwachten jullie van IJsland als setting voor WIDM?
Lastig te zeggen. Men had het over vervreemding. Nu leek dat vooral te gaan over het landschap en het klimaat, gezien de uitspraken die menig kandidaat erover gedaan heeft. Toch kan ik me voorstellen dat je daar als kijker ook wel het een en ander van meekrijgt. Dus wel mooi en puur maar op een wat koude, afstandelijke manier denk ik. Daarom hoop en denk ik ook dat ze naar een tweede land gaan.
Maar goed het is nog te vroeg om er echt iets over te zeggen aangezien het slechts oppervlakkige indrukken zijn en ik afga op de uitspraken van enkele kandidaten- hetgeen altijd gevaarlijk is.
Na 1 of 2 afleveringen is er waarschijnlijk iets zinnigers te zeggen over de invloed die het heeft op de sfeer (in het algemeen, onder de kandidaten en in algemene indruk). De natuur lijkt me er wel geweldig mooi overigens.