Ik denk dat dit in hoofdzaak toch een kwestie van 'appels en peren vergelijken' is.
Je kunt welhaast de groepsinteractie en dynamiek + mol bijna niet loskoppelen van de Mol en de opdrachten/ uitwerking.
Ieder heeft sws een voorkeur qua land/ cultuur dat hem/haar interesseert, en vwb het soort Mol dat aanspreekt.
Daarnaast spreekt de groepsdynamiek ook een rol sws.
Ik heb en had niks met Milouska als mol. Toch vind ik seizoen 6 mooi wegens de natuur & cultuur, een deel van de opdrachten en
een aantal andere kandidaten. Heeft dat te maken met dat het een 'mysterieus molland' is? Nee waarschijnlijk niet -
gewoon persoonlijke voorkeur.
Ik heb veel minder met Thailand bijvoorbeeld omdat het een heel andere sfeer is - prachtige tempels en lieve mensen maar
geen warme en warmbloedige interactie zoals in Midden en Latijns America zo vaak het geval is...
Inge daarentegen was een prima mol wat mij betreft, maar alle opdrachten werden wel enigszins 'gekleurd' door het zijn in Thailand (bijv door de taalproblemen, gebruik/misbruik van communicatieproblemen of door naar welke tempel men precies moest gaan...)
Ik bedoel hiermee te zeggen dat echt appels en peren vergelijken is.. In de ene serie is dit element beter,
in de andere dat. Ik heb geen 'perfect seizoen' wat dat betreft.. Ik wou dat het Mexico was omdat ik het land zo'n
warm hart toedraag en toch kijk ik met zeer zeer gemengde gevoelens naar deze beelden - deels omdat ik nog steeds de mening ben toegedaan dat Dennis zich grootdeels niet als mol gedroeg - dan is het idd makkelijk om niet als mol ontdekt te worden.. In die zin vind ik dat Patrick meer moed heeft getoond dan Dennis. I don't care what anyone says...
Bewijs me het tegendeel, graag, wellicht verander ik van gedachten (don't hold your breath though..)
Heel jammer omdat ik zo gek ben op Mexico - de mensen zijn er zo ontzettend hartelijk en er is zoveel meer te zien dan wat we in deze serie zien (uiteraard maar goed mijn god, ik voel dat nu eenmaal sterker doordat ik me ermee verbonden voel..)
Ik heb gestemd op El Salvador. Ik zou graag op Mexico gestemd hebben maar de serie reflecteert mi niet wat de sfeer is als je in dat land bent, of hoe mensen je tegemoet treden. Daarnaast vind ik het helaas een eenzijdig beeld van een complex land waarvan ik ben gaan houden en de mol viel me op veel fronten behoorlijk tegen. Ik weet dat velen het op deze site er niet mee eens zijn maar soit ik geloof niet in 'verheerlijking om'.
Ik hoop op meer series in 'echt' Latin America - los van persoonlijke voorkeuren levert dit geweldige beelden en prachtige interactie zoals ik ze zelf ook heb meegemaakt, meermaals.