Volgende aflevering (ofwel vandaag, ofwel morgen
) verwacht ik..
- Opdracht 1:
Meest waarschijnlijk de 'sein' opdracht. Deze is het minst spectaculair of visueel aantrekkelijk.
Vraag is natuurlijk wat er geseind moet worden, iets dmv. morse-code wellicht?
Of moeten ze analoog de vuurwerk opdracht iets dmv een bepaalde andere bestaande code (zoals bijv. semafoor voorheen) aan elkaar doorgeven en interpreteren?
- Opdracht 2:
Vermoedelijk de jeeps (zou ook andersom kunnen i.e. seinopdracht =2 en jeeps = 1).
Paren sturen 1 bestuurder aan (3 paren + 3x 1 bestuurder) om iets te doen - iets te schrijven in het lavagesteente wellicht? In ieder geval is het duidelijk zaak de juiste 4x4 wheeldrive de juiste richting uit te sturen (?? Hoe konden Frits en Dio de verkeerde auto hebben? Kennelijk is dit vrij ambivalent of biedt het mogelijkheden tot verwarring zodat de mol zowel bij de aanstuurders als bij de bestuurders kan zitten analoog S9, autokerkhof opdracht +-. Ze lijken in ieder geval hun 4x4 niet in het zicht te hebben en van veraf te moeten aansturen).
- Opdracht 3:
De waterval, vermoedelijk, oplopen van trappen (naar de top ervan?).
Doet denken aan de opdracht in S4 waar ook (persoonlijke?) vragen moesten worden beantwoord om verder te komen. Die opdracht was echter ingenieuzer zo te zien want daar betrof het partners die vragen stelden en een uitgebreide locatie met veel trappen.
Het leuke aan deze opdracht is wel dat alle kandidaten elkaar zien en meekrijgen wat iedereen zegt hetgeen de paranoia zeker voedt.
Het zullen - mogen we aannemen - vragen zijn die anderen niet kunnen beantwoorden of kunnen controleren anders is het natuurlijk duidelijk wie de boel aan het flessen is.
Kortom alles bij elkaar verwacht ik niet dat we heel veel wijzer worden over de identiteit van de mol omdat alles voor meerdere interpretaties vatbaar is, zoals het hoort in aflevering 2..
Ik kijk wel alvast erg uit naar die waterval, die is mesmerizing!!!