Poll

Wie is de verliezer?

Anne-Marie Jung
4 (15.4%)
Hadewych Minis
2 (7.7%)
Liesbeth Staats
20 (76.9%)

Totaal aantal stemmen: 26

Auteur Topic: Wie is de volgende afvaller en waarom?  (gelezen 107849 keer)

Offline Rick De Molloot

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Wie is de volgende afvaller en waarom?
« Reactie #140 Gepost op: 25-01-2012, 23:02:24 »
voor alsnog is de hint qua afvallers dat men pas in de uitzending zelf, na 11:58 min kan zien wie er afvalt. dat is geen hint waarmee we op voorhand kunnen vaststellen wie er afavallen en zodoende ook kunnen vasstellen wie de finalisten zijn. dus leuk de hint, maar je hebt er niks aan.
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline vriendlief

• Forumlid
« Reactie #141 Gepost op: 25-01-2012, 23:05:08 »
Ik herinner me dat in de derde vlaamse reeks ook telkens een hint zat met wie de volgende afvaller ging zijn.De 'bibliotheektheorie' volgens mij.
Het klopte maar tot en met afl 6 of 7 geloof ik, want ik ging dat toen ook volgen en zo zat ik natuurlijk op de verkeerde mol.  ;D

Dus toch maar even afwachten.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #142 Gepost op: 25-01-2012, 23:09:07 »
Ik herinner me dat in de derde vlaamse reeks ook telkens een hint zat met wie de volgende afvaller ging zijn.De 'bibliotheektheorie' volgens mij.
Het klopte maar tot en met afl 6 of 7 geloof ik, want ik ging dat toen ook volgen en zo zat ik natuurlijk op de verkeerde mol.  ;D

Dus toch maar even afwachten.

Die afvallerstheorieen kloppen altijd maar een paar afleveringen. En maar goed ook, want anders wordt het wel heel voorspelbaar. En het is toch heerlijk als je vastberaden achter je tv zit omdat je de pool goed hebt ingevuld (denk je), tot blijkt dat de afvallerstheorie ineens niet meer klopt. ;D

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 25-01-2012, 23:20:50 »
Niet alles dient een doel. Soms is het gewoon leuk om grapjes, fouten of onnozele dingen in de montage te ontdekken. Een kunst die alleen de doorgewinterde molloot beheerst.

Offline xaniapops

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 25-01-2012, 23:21:32 »
Ik heb toenstraks het begin van afl 1 nog eens bekeken..
en er zijn een paar mensen waarvan je ziet dat ze door Art worden afgezet namelijk Frits, Hadewych, Marion en Anne Marie..

Daarnaast zie je Tim uitstappen maar van hem zie je vreemd genoeg alleen zijn schoenen..

Om de een of andere reden denk ik dat je de mol niet moet zoeken in de mensen waarvan je ziet dat ze afgezet worden.. Omdat de mol immers al eerder is uitgestapt volgens de beelden...

Tim laat ik daarbij even buiten beschouwing omdat hij zo anders in beeld wordt gezet.. (hij wordt namelijk vanuit het zelfde oogpunt in beeld gebracht als dat ze filmde toen de mol uit de auto stapte om de klok terug te zetten)

Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline marvin

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 25-01-2012, 23:22:51 »
en er zijn een paar mensen waarvan je ziet dat ze door Art worden afgezet namelijk Frits, Hadewych, Marion en Anne Marie..

Daarnaast zie je Tim uitstappen maar van hem zie je vreemd genoeg alleen zijn schoenen..

Om de een of andere reden denk ik dat je de mol niet moet zoeken in de mensen waarvan je ziet dat ze afgezet worden.. Omdat de mol immers al eerder is uitgestapt volgens de beelden...

Tim laat ik daarbij even buiten beschouwing omdat hij zo anders in beeld wordt gezet.. (hij wordt namelijk vanuit het zelfde oogpunt in beeld gebracht als dat ze filmde toen de mol uit de auto stapte om de klok terug te zetten)

misschien is de mol later weer opgehaald. er gebeurt zoveel achter de schermen wat wij niet weten
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Tunnelbouwer

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 25-01-2012, 23:48:28 »
Stel dat het toeval is. Dan is de kans dat het klopt gelijk aan de kans dat drie willekeurig aangewezen mensen, de drie eerste afvallers in die volgorde zijn. Die kans is 1 op 10 x 9 x 8 oftewel 1 op 720. Oftewel, als het toeval is, dan is het wel héééél toevallig. Het zou kunnen, maar dat die kans zo klein is maakt het voor mij alleen maar waarschijnlijker dat het géén toeval is. En dus een hint. Dus: goed gevonden! ::ok::

Bovenstaande gedachtegang klinkt logischer dan het daadwerkelijk is. Iedere kandidaat is namelijk meerdere minuten per aflevering te zien. Zo komen Marion, Dio en Maarten (indirect) niet alleen op 11.58 in beeld, maar ook de seconden ervoor en er na. Het verbaast mij daarom niet dat er een tijdstip is waarop de drie afvallers in beeld zijn. Je kans van 1/720 lijkt dan wel klein, maar vergeet daarbij niet dat een aflevering 3600 seconden telt. Een duidelijke hint naar 11.58 of 2 voor 12 maakt de theorie aannemelijker.

In een poging duidelijk te maken wat ik hiermee bedoel: als je een lot kan kopen met een winkans van 1/720 is de kans dat je daadwerkelijk wint erg klein mits ik maar 1 winnend lot trek. Als ik 3600 winnende loten trek is de winkans natuurlijk aanzienlijk groter.

De theorie kent, mijns inziens, dus wel degelijk een hoge dosis toeval.

Desalniettemin sluit ik me bij de laatste zin aan: goed gevonden Avogadro, en erg leuk om in de gaten te houden!

« Reactie #147 Gepost op: 26-01-2012, 00:01:30 »
Plus het feit dat de theorie pas achteraf is opgezet en geselecteerd uit honderden mogelijken theorieën. Die kans van 1/720 is alleen waar is deze vooraf al is opgesteld.

Maar goed, het is inderdaad wel erg leuk gevonden en zou natuurlijk waar kunnen zijn.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 26-01-2012, 00:02:32 »

Nooit vergeten dat wat wij te zien krijgen niet de chronologische volgorde hoeft te zijn. M.a.w., ze kunnen het shot van de eerder dan de anderen uitstappende mol gewoon ergens midden tussen de shots van de later uitstappende kandidaten stoppen.
(dit hoort trouwens niet echt thuis in dit topic)

Offline xaniapops

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 26-01-2012, 03:18:58 »
Nooit vergeten dat wat wij te zien krijgen niet de chronologische volgorde hoeft te zijn. M.a.w., ze kunnen het shot van de eerder dan de anderen uitstappende mol gewoon ergens midden tussen de shots van de later uitstappende kandidaten stoppen.
(dit hoort trouwens niet echt thuis in dit topic)

Juist wel wie is de volgende afvaller en waarom heet dit topic..
ik geef dus aan dat ik denk dat dat een van die mensen is en waarom.. Denk niet dat het een hint is.. is meer gewoon mijn gevoel en hij past bij de mensen die ik toch al niet verdacht vond..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Pierre1830

• Forumlid
  • Leve het leven
« Reactie #150 Gepost op: 26-01-2012, 10:50:31 »
Stel dat de theorie 11:58 klopt, dan kan dit toch nooit iets te maken hebben met de vraag die William kreeg?
William kan nooit de uitzendigen zien vóórdat hij met de executievragen begint. Hij heeft dus geen mogelijkheid om het antwoord 2 voor 12 aan de vraag te koppelen.

Ik zie niets in deze 2 voor 12 theorie. Dus ook niet om daarmee de afvaller te voorspellen.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 26-01-2012, 11:03:57 »
hoort trouwens niet echt thuis in dit topic

Ja haha, ik moet bij de poll op de vraag Wie is de volgende afvaller een optie toevoegen: Degene die te zien is op 11.58  :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 26-01-2012, 12:27:08 »
Stel dat de theorie 11:58 klopt, dan kan dit toch nooit iets te maken hebben met de vraag die William kreeg?
William kan nooit de uitzendigen zien vóórdat hij met de executievragen begint. Hij heeft dus geen mogelijkheid om het antwoord 2 voor 12 aan de vraag te koppelen.

Ik zie niets in deze 2 voor 12 theorie. Dus ook niet om daarmee de afvaller te voorspellen.

Het is ook geen theorie, toch? Het is gewoon opvallend - meer niet. Die testvraag van William heeft hier inderdaad niets mee te maken.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #153 Gepost op: 26-01-2012, 17:48:42 »
Ik zit me ineens af te vragen: als er 10 afleveringen zijn, inclusief ontknoping, is er dan wel plaats voor een executie-loze aflevering, als op 15 maart het mol-begintijdstip bezet is?

Tel ik goed, moeten er dan op een ander tijdstip niet 2 kandidaten voortijdig het spel verlaten?

Offline marvin

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 26-01-2012, 17:50:32 »
Ik zit me ineens af te vragen: als er 10 afleveringen zijn, inclusief ontknoping, is er dan wel plaats voor een executie-loze aflevering, als op 15 maart het mol-begintijdstip bezet is?

Tel ik goed, moeten er dan op een ander tijdstip niet 2 kandidaten voortijdig het spel verlaten?

met 10 afleveringen is er een executieloze uitzending. is elk jaar al geweest

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #155 Gepost op: 26-01-2012, 17:51:20 »

Er zouden dan 8 kandidaten afvallen voor de finale, terwijl de finale met 3 gespeeld wordt. Er is dus altijd een aflevering zonder executie.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #156 Gepost op: 26-01-2012, 17:54:11 »
yep, even nageteld, past psies

Offline vriendlief

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 26-01-2012, 17:57:26 »
Hoop maar dat er vanavond niemand naar huis gaat, want heb het zo ingevuld in de pool. :P

Offline marvin

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 26-01-2012, 17:58:34 »
Hoop maar dat er vanavond niemand naar huis gaat, want heb het zo ingevuld in de pool. :P

ik denk dat de meeste dat hopen. meer dan de helft heeft niemand. (ik ook)

we zullen zien nog 2,5 uur

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #159 Gepost op: 26-01-2012, 17:58:48 »

Heeft Gerard daarbij toen niet zijn spaargeld eraan moeten geven, toen ie een weddenschap verloor, en de Observant overspoeld werd door moorkoppen?

OT (anders krijg ik Lukie op zijn witte paard achter mij aan):

Als er dan TOCH een afvaller is, dan gok ik op Hadewych, en dan is de afvaller-loze aflevering volgende week.

Ik denk echter dat ze die nu houden, zo kan iedereen die nu nog in het spel is, mee naar de zon.