Best wel trots dat mijn theorie nog steeds heeft gehouden maar nader beschouwd hoeft het niet allemaal echt zo makkelijk te zijn. Het kan zoals in afl. 4 natuurlijk ook zo zijn dat er weer een beurt wordt overgeslagen. Net zoals bij Marit is de laatste biechter dan nog "te gaan" dus dan is AM exit begin afl. 9 als eerstvolgende afvaller. Als inderdaad Hadewych de vrijstelling wint zoals ik vermoed dan gaf de test van donderdag al aan dat zij na AM exit is. Ofwel dus de verliezer is. Dat laten ze denk ik eind afl. 9 al wel zien. De voorspellende waarde van afl. 8 is dan beperkt. Waarschijnlijk is Tim dan weer een keertje laatste, of AM nog een keer.
Ik begrijp je redenatie voor Anne-Marie nog steeds niet zo.
Leuk een theorie (de afvallerstheorie liet vorig jaar ook behoorlijk wat ambivalentie op dit punt btw..).
Ik snap wel dat je zegt dat 'iedereen die enigszins Tim noemt (i.e. niet structureel, opvallend), valt af' etc (met daarbij behorende reden waarom).
Maar Anne-Marie heeft tot nu toe wel echt de sterkste redenen voor het kiezen van Tim.
Ja het kan zijn dat ze voor haar hoofdverdachte gaat, maar kan dat dan niet evenzeer een 'op 't verkeerde been zetten' actie van de productie zijn?
We weten inmiddels niet (meer) wat Hadewych denkt. Wel dat ze opvallend reageerde in vorige executie maar ze lijkt wel degelijk Tim nog steeds te vertrouwen gezien haar gedrag.
Als zowel Liesbeth (al 2x als laatste aan bod bij de executie) als zij vrij fout zitten is dit wel te verklaren, maar niet geheel haar reactie.. (Is ze geswitcht van Anne-Marie naar hoofdzakelijk Liesbeth misschien?)
Hoe dan ook als de enige die Tim echt wel verdacht het spel verlaat en de andere 2 (minstens 1 ervan) niet ineens met een 'inzicht' komt om Tim te verdenken, denk ik toch echt dat dit eerder erop wijst dat Tim de mol niet is.
Dat vind ik zelf gezien zijn gedrag, reacties en de gebeurtenissen van afgelopen afleveringen steeds moeilijker te verklaren omdat de andere drie zo duidelijk onmols bezig lijken. (Misschien een lichte twijfel bij Anne-Marie maar dat schot in de roos was toch wel erg onnodig .. Of was dat weer een 'Patrick verdubbelt het geld bij de jeep-opdracht als mislukte molactie' verhaal??
Desalniettemin vind ik het niet logisch dat juist die ene kandidaat die wel op Tim zit eruit vliegt ondanks 'twijfels' over een van beide hoofdverdachten (en idd een opvallende 'my all time favorite' uitspraak.
Ik zie iig Hadewych absoluut niet op Tim gaan voorlopig... Daar zie ik iig geen bewijs voor.
Liesbeth zou nog kunnen, mits Anne-Marie eruit vliegt (tenzij ze Tim verdenkt maar daar lijken haar acties absoluut niet bij aan te sluiten, bijv het feit dat ze wilde dat Tim de pot had). \\
Kortom, als Anne-Marie er ineens uitvliegt vind ik dat nogal vreemd, met Tim als mol in gedachten..
Daarnaast wordt er nog steeds wel wat geïnvesteerd in Anne-Marie als verdachte, hoewel het wel een veeg teken is dat ze genoemd wordt als mede-verdachte van Liesbeth en William terwijl andere dingen er duidelijk op duiden dat dat niet het geval is..