Ook dit jaar ga ik weer 'Alles Combineren' en daar taartdiagrammen van posten.
Nog 1x het idee: er is niet 1 theorie die voorspelt wie de Mol is. Turf bijvoorbeeld wie er veel verkeerd doet tijdens opdrachten, de Mol staat niet per se bovenaan, maar staat vast wel bij de bovensten.
Als je ook een lijstje maakt van wie er weinig goed doet, komt de Mol weer (bijna) bovenaan. Bekijk dan wie er vaak op de beste positie voor de Mol zit. Bereken nu het gemiddelde van een aantal van die lijstjes, en de Mol komt bovendrijven.
In seizoen 10 had ik de goede Mol vanaf afl. 5, in seizoen 11 vanaf afl. 2 (maar helaas in afl. 5 weer eenmalig fout). Dit laat in ieder geval ruimte voor verbetering !
Ik heb de criteria en hun wegingsfactoren weer aanpast n.a.v. hoe goed ze de afgelopen jaren naar de Mol wezen. Nieuw dit jaar is dat een criterium per aflevering een verschillende wegingsfactor kan hebben. Zo hebben de kandidaten tegen het eind van de serie de goede Mol meestal wel te pakken. Dat is dus mijn nieuwe criterium van dit jaar, het weegt iedere volgende aflevering iets zwaarder mee.
Ik ben altijd blij met opmerkingen en suggesties, help mee het systeem volgend jaar beter te maken !
Hier nog 2 plaatjes om het geheugen op te frissen: