Ik probeer zo zorgvuldig mogelijk de naam van het land niet te noemen. Een aantal forummers heeft die naam natuurlijk al op een andere manier gezien, maar er zijn er ook die dat niet weten.
Ik baseer me op een van de eerste berichten: gezien de kwetsuur leek het niet verstandig te zijn om Janine te vervoeren. Ik zei eerder: ik ben geen medicus, dus ik weet niet OF je iemand met een dergelijke rugkwetsuur op een redelijke manier kan vervoeren. Ik ging er dus vanuit dat het voor de hand lag dat ze Janine naar het dichtstbijzijnde (goed uitgeruste) ziekenhuis hadden vervoerd.
Wat ik zeg is pure speculatie, wat Pac-Mol zegt is pure speculatie. Mijn conclusie is dus: OF Janine ligt niet in het ziekenhuis dat in eerste instantie genoemd werd, en die stad is dus genoemd als ''dekmantel'' om de werkelijke lokatie geheim te houden, OF het land dat Pac-Mol noemt, klopt niet.
Een ongeluk dat in het ene land gebeurt, en een ziekenhuisopname in het andere land lijkt me om bovengenoemde redenen onwaarschijnlijk. Er wordt gezegd: wellicht is er in het dichtstbijzijnde ziekenhuis geen geschikt personeel voorhanden, maar als een patient niet risicoloos vervoerd kan worden, lijkt het me sterk dat ze zo iemand over een afstand van iets van 3000 km gaan vervoeren.
Wie een overtuigend argument kan geven voor het tegendeel, mag het zeggen.