Hahaha, Wikipedia heeft dit gebaseerd op 1 van de eerste persberichten rondom het ongeval.
Maar er kloppen gewoon een paar dingen niet aan. Er wordt ook gezegd: Zuid-Afrika en Roemenië.
Van Zuid-Afrika weet ik inmiddels wel zeker dat het niet kan kloppen. Roemenië is niet uit te sluiten. Maar hoe komt Wikipedia aan het land Roemenië, in dit verband?
In het persbericht staat: ''Het ongeval vond plaats in Frankrijk''. Daarop baseert een aantal mensen dat de opnames van WIDM2013 DUS ook in Frankrijk hebben plaatsgevonden (of misschien nog plaatsvinden, op dit moment).
Ik sluit niets uit, maar zet wel een vraagteken bij Frankrijk. Ik zie het als een soort bliksem-afleider voor de werkelijke lokatie. Zit je in Peru, zeg dat je in India zit, en iedereen focust zich op India (inclusief Tsubasa en zijn vriend-met-de-tulband.......). Kunnen ze zich in het land waar ze wel zitten, rustig focussen op de opnames.
Een of andere grapjas heeft Wiki aangepast, en weer opnieuw aangepast, want de melding over Frankrijk en Roemenië is weer verdwenen.