Helemaal waar! Boeiuh WAAR het wordt gehouden. Al vind ik het wel grappig wat hierboven staat, MOLdavie
Hahaha, ja ik keek op kaart en dacht toen HEY: 'MOL'davië is een buurland van Roemenië
(dus wie weten hebben de makers ook wel zo gedacht..
)
Maar goed aan de ene kant snap ik wel dat je de locatie niet boeiend vind, maar ik kijk er tegenaan als: terwijl wij naar serie 12 toeleefden, was de crew al bezig met voorbereiden van seizoen 13. Zo kijkend op de kaart van, waar zullen we nu eens heengaan? En is dat land ook geschikt voor het programma.
Zodra dan het seizoen op tv is afgelopen denk ik in de 9 maanden (en met name tijdens de periode van de opnames) als in: wat zullen de makers komend jaar weer voor ons bedacht hebben? Welke spellen, wat voor een land gaan we nu weer zien? Het land bepaald voor een deel ook de sfeer, het beeld dat je hebt bij een serie. En elk jaar zien we echt de meest mooie locaties voorbij komen. (denk aan De Cerro Negro, de eindeloze IJslandse vlaktes). Ik heb werkelijk geen idee wat ze daar in Roemenië hebben aan natuur/omgeving. (net als dat ik dat niet had bij El Salvador en Nicaragua, wat op zich ook een zeer verrassende landenkeuze was)
En dan bij de namen van de kandidaten heb ik zoiets van dat zien we wel als ze officieel bekend gemaakt worden. Vorig jaar lekte er 9 van de 10 uit, maar Marion Pauw was de grote onbekende/verrassing. (spoilers in de zin van wanneer iemand af zou kunnen vallen vind ik vooraf minder leuk, dan wanneer de serie op tv loopt).
Maar de makers slagen er de laatste jaren wel in en leuke groep samen stellen van iets bekendere en veel minder bekende mensen (en verrassingen zoals Marion Pauw), die zichzelf dankzij het programma aan het grote publiek presenteren. Vandaar dat ik bij de kandidaten zoiets heb van ik hoef ze niet per se vooraf te weten, (mag wel) zie ze liever als persoon in het spel ontwikkelen.