Verder eens met je analyse, alleen je vergeet de problemen bij Marion (naast William en Frits). Er zijn er 3 geweest die exit gingen na spreiden over Liesbeth en hoe vroeger in het spel hoe harder het bewijs. Ik moet wel erg vergoeilijken om dit recht te praten. Aan de andere kant spreken de feiten wel weer voor Liesbeth. Feiten in de zin van molacties, die liggen ver in het voordeel van Lies naar mijn smaak.
Klopt, maar bij spreiden vind ik het nog iets moeilijker om in te schatten of en hoever iemand fout zit. Marion noemt 3 namen, je hebt geen idee hoe ze haar antwoorden over die 3 namen verdeelt. Mss wel 90% op Tim en Frits en 10% op Liesbeth. Geert Hoes noemde Milouska en was toch de eerste afvaller.
Pas als je redelijk zeker bent dat iemand vol of grotendeels voor 1 persoon gaat, wat bij Frits op Liesbeth duidelijk het geval lijkt kun je er echt conclusies aan verbinden.
Overigens vermoed ik dat Hadewych Liesbeth verdenkt (op basis van afl 6, wie ze nu verdenkt kan ik niet hard maken).
Dit zou inhouden:
- Tim verdenkt Liesbeth en Annemarie
- Hadewych verdenkt Liesbeth
- Liesbeth verdenkt Annemarie
- Annemarie verdenkt Liesbeth.
Als Annemarie de mol is, moet Hadewych afvallen ipv Tim. (Indien Hadewych daadwerkelijk Liesbeth stemt, hier ben ik niet zeker van.
Als Liesbeth de mol is, valt Tim af.
Als Hadewych de mol is, hadden Tim en Liesbeth evenzogoed kunnen afvallen.
Voor het afvallen van Tim zou dus Liesbeth of Hadewych de mol moeten zijn. Tenzij Hadewych dus niet op Liesbeth stemde, maar op Annemarie.
Zou Hadewych op Annemarie stemmen krijg je:
Hadewych stemt op Annemarie
Liesbeth stemt op Annemarie
Tim stemt op Annemarie en Liesbeth.
Annemarie verdenkt Liesbeth (maar heeft vrijstelling)
Tim kan afvallen met Annemarie als mol, omdat hij nog over Liesbeth spreid maar Hadewych en Liesbeth beiden vol voor Annemarie gaan. Liesbeth als mol is niet waarschijnlijk als Hadewych ook op Annemarie stemt, want dan had Tim niet af moeten vallen.
Conclusie:
- Als Hadewych op Liesbeth stemt is Liesbeth of Hadewych waarschijnlijk de mol
- Als Hadewych op Annemarie stemt is Annemarie of Hadewych waarschijnlijk de mol
En als Hadewych op Tim of zichzelf gestemd heeft is ze zeker de mol