Even mijn bedenkingen i.v.m. de afvallershint op een rijtje.
Ik vind de titel '
Sit Down' toch echt wel op Tim slaan, die wegliep toen William hem op de rooster legde over zijn passiviteit. Je kan dan zeggen dat William wilde dat Tim eventjes ging zitten i.p.v. weg te lopen.
Je zou ook kunnen redeneren dat het dan juist op William slaat. Maar naar William heb ik nog een andere hint gevonden. Sit down is een gebiedende wijs. Dan denk ik meteen aan dat nummer 'Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder' van Ramses Shaffy. Dat nummer stikt daar ook van. Alleen jammer dat 'zit' er niet in voorkomt. Toen ik beetje verder ging met deze info kwam ik de groep BLØF tegen die het nummer coverden, en die de videoclip van een ander nummer 'Mooie dag' opnamen in Almeria. Quite strange! Dat zal wel toeval zijn maar ik wou het maar even erbij vermelden.
Videoclip BLØF: Een Mooie dagVerder heb ik me deze keer meer geconcentreerd op de tekst.
"
I'll sing myself to sleep" kan slaan op een zanger/zangeres (Hadewych, Anne-Marie, William). Hadewych is naast actrice ook zangeres, William en Anne-Marie stonden eerder al in musicalproducties.
"Sit down next to me ... Love, in fear, in hate,
in tears" is opmerkelijk. Hadewych bleef immers vele malen verdrietig en in tranen achter, zeker de vorige keer na het vertrek van haar maatje Marit.
"It's hard to carry on when you feel
all alone" (Liesbeth: "he-le-maal alleen")
"Those who find they're touched by madness" (Frits of William, Frits: "William is knettergek")
"Secrets I can't keep" (Tim en Frits die allerlei plannetjes bekokstoven)
Je ziet, het kan werkelijk alle kanten uit, als je maar goed genoeg zoekt zal je iets vinden. X11 zou mijn geld inzetten op Tim. Heb al langer het gevoel van een Tim-exit. Eigenlijk al vlak na de vorige aflevering.