Eén van de zangers van The Righteous Brothers is Bill Medley, voluit William Thomas Medley.
Een sterke aanwijzing dus naar William als volgende afvaller, vóór de tip had ik al zoiets in gedachten, hij werd echt wel sterk naar voren gebracht de eerste aflevering. Meestal betekent dat een vroege exit.
Zou het zo simpel kunnen zijn?
In combinatie met mijn vorige aanwijzing naar William, het genre waarin The Righteous Brothers zingen wordt '
Blue Eyed Soul' genoemd. Zij zijn daarbij ook nog de stichters hiervan, omdat ze als allereerste blanken erin zijn geslaagd door te dringen in het populaire zwarte Soul-genre. Het is dus een term die onlosmakelijk verbonden is met The Righteous Brothers.
En voor wie het nog niet had opgemerkt, wie heeft er niet normaal superblauwe ogen en kwamen ook nadrukkelijk in beeld? Right, it's you William!
Dit gezegd zijnde vind ik de hints naar Frits ook redelijk sterk, maar ergens vind ik dat net iets te gemakkelijk. Want vlak nadat ik hoorde dat dit lied de hint was, dacht ik meteen aan hun 'broederlijke' band i.v.m. die vrijstellingen. Iets teveel een binnenkoppertje lijkt me.
EDIT:
billmedley.com kijk eens aan, die ondertitel ... kan het nog mooier?