Omdat ik maar niet wil geloven dat Marit eruit gaat ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe link. En ja hoor beste mensen, het is mogelijk om de nieuwe hint te linken naar iemand anders. Er is nog hoop!
...
Hint: Pearl Jam − Go
In 2009 was William te zien in de musical Hairspray. Daarin deed ook mee, ene
Pearl Jozefzoon, verliezend finaliste van The Voice of Holland.
De hoes* van het nummer 'Go' is daarbij ook nog eens knal
rood, net als zijn
pet, zoals Art nog eens extra benadrukte tijdens de derde executie.
Platenhoes Single 'Go'Daarbovenop blijkt die Pearl Jozefzoon samen te werken met CNR Records, afkorting staat voor de initialen van oprichter 'Cornelis Nicolaas
Rood'. Ik citeer vanuit wikipedia: "Dankzij de achternaam van de oprichter werden de platen van CNR jarenlang op een rood label uitgebracht." CNR was bracht vroeger ook muziek uit van
Ramses Shaffy Zie:
CNR Records - Ramses Shaffy. Dat is meteen ook de rol die William vertolkt in dezelfde genaamde musical.
En dan het woord 'go' zelf, maar deze vind ik dan weer te ver gezocht, doet denken aan het nummer
'We zullen doorgaan' dat wordt gebracht in 'Ramses de Musical' waarin William de hoofdrol vertolkt. Maarja de tip gaat over wie eruit gaat, niet wie doorgaat haha.
In de lyrics staat ook het woord
'tunnelvision', dat kan inderdaad slaan op Marit die dat woord letterlijk uitspreekt in de vorige aflevering. Maar William zei toch heel stoer dat hij de test in de eerste aflevering op één persoon had ingevuld. Dat kan ook wel tellen als tunnelvisie.
* Op de rode hoes staat trouwens een clown afgebeeld. Het is gewoon maar een losse gedachte, maar zou dat kunnen leiden naar het vak van cabaretier? Of heeft iemand van de kandidaten ooit een clown gespeeld? Nu, William is ook wel een beetje de clown van de groep, alhoewel Anne-Marie ook wel een beetje en nu ik het zo bedenk Frits ook wel met zijn gekke gezichtsuitdrukkingen.
...
Redenen genoeg volgens mij om ook William in overweging te nemen als volgende afvaller aangezien die naam van Marit op de laptop niks hoeft te betekenen. Ik zou zeggen, kies er dus maar eentje uit als je niet wil dat Marit vertrekt. Verder kan ik de hint nog linken naar een paar andere kandidaten. De een al wat sterker dan de ander, moet ze alleen nog even controleren. Ik gooi ze straks wel even op het forum. Een tip: Het is in ieder geval
NIET MARIT!