Ja dat is een prachtig citaat! Kom net terug van de aflevering herkijken en even geturfd: William noemt Tim erg vaak en hij ontlast liefst 5 keer Tim als mol. Ofwel hij vindt dat Tim het echt goed heeft gedaan, en waar Tim het fout doet vergoeilijkt hij dat en verschaft hij Tim alibi's omwille van diens vermeende "onhandigheid". Ik zie geen zweem van molverdenking richting Tim (zoals ik dat wel even zag in de vorige aflevering).
Heb hierop ook gereageerd in het Tim-topic.
Ik denk dat hij wel wat oprechte twijfels had bij Tim maar hem toch telkens niet echt als mol zag, i.e. niet echt op hem is gaan stemmen.
Ik denk dat wat het hem gedaan heeft waarschijnlijk de vis-opdracht was. In het begin zegt hij nog even dat hij twijfelt bij of Tim de balken niet verkeerd gaat leggen.
Na afloop zegt hij iets als: Gelukkig voor mijn hersenen deed hij het goed.
Die uitspraak zou niet te verklaren zijn als Tim idd zijn hoofdverdachte was. Het is sws een wat merkwaardige uitspraak, de enige verklaring die ik ervoor kan bedenken is dat hij nu van zijn latente twijfels over Tim af was immers een mol verdient geen €2000 (in zijn optiek).
Hierna zegt hij idd hoofdzakelijk vergoeilijkende dingen, zoals : goed idee Tim dat stierenhoofd eraf en ach, Tim deed niet zo z'n best omdat Tim nu eenmaal Tim is etc.