@ Rat, ik heb geprobeerd de route door Ronda met de bus in kaart proberen te krijgen. Is deel gelukt, maar misschien kan jij hem compleet maken:
http://maps.google.nl/maps/ms?msid=208656563426234508191.0004b9f5ffbf802e79280&msa=0&ll=36.747266,-5.159261&spn=0.00496,0.010568
Dit is volgens mij alles, met uitzondering van het shot waarin ze de weg vragen
(alle tijden o.b.v. 1080i versie):
Google Maps.
Als dat "nog vijf minuten" klopt, dan is het vrijwel onmogelijk dat ze de opdracht gehad hebben. Ze zijn dan te ver van het eindpunt om dat binnen 5 minuten te kunnen bereiken en ook nog eens te zoeken bij de brug.
Ook de 48 minuten die ze hebben als ze Ronda in rijden kunnen ze met gemak verslonden hebben.
Ze slaan waarschijnlijk rechtsaf direct nadat de eerste route ophoud. Hier staat een bord met Conjunto Histórico Artístico met een pijl naar rechts, maar pas voor na de volgende afslag. Ze nemen dus een afslag te vroeg, waarna ze door rijden tot het einde van de straat waar ze links af slaan. Daar start route 2.
Ze rijden tegen de ondergrondse parkeergarage aan een slaan af. Aan het einde van die weg proberen ze zich door een klein gangetje te wurmen, maar dat lukt niet. Ze keren weer om. Als ze weer voor de parkeergarage zijn is Hadewych zich flink aan het ergeren.
Uiteindelijk komt het er op neer dat ze een rondje rijden waarmee veel tijd verloren gaat. Als ze weer bij de drempel zijn waar Hadewych in eerste instantie flink geshaked wordt, hebben ze nog 5:15 op de klok.
Opvallend feitje: Rond 14:20 noemt Hadewych de namen van richtingaanwijsborden aan: "Gardia Civil, Centro de Salut." Vervolgens zegt Anne-Marie: "Centro Historico dat lijkt me het meest logische. Een oud gebouw." Op die borden staat Centro Historico helemaal niet aangegeven!
Een stuk daarvoor overigens wel al, maar dan is Hadewych nog aan de lijn met Liesbeth. Dus ofwel Anne-Marie heeft voorkennis dat ze bij
Centro Conjunto Histórico Artístico moeten zijn en gebruikt dat hier, ofwel ze verzwijgt in eerste instantie dat ze dat bord heeft gezien.