Auteur Topic: filmpjes gepost door de mol  (gelezen 219707 keer)

Offline laafje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:filmpje gepost door de mol
« Reactie #220 Gepost op: 14-05-2003, 22:39:30 »
Wat heel raar is, als ik la Vieille prison intik bij altavista.com dan krijg je ook een onderwerp van la Vieille prison - la vieille taupe??? heel raar, maar aangezien ik de franse taal niet echt beheers, kom ik er dus ook niet uit. Als er nou plaatjes bij hadden gestaan was het wat makkelijker geworden.

Kweet het ook niet meer hoor, maar Ron blijft mijn mol.

Groetjes Laafje

« Laatst bewerkt op: 14-05-2003, 22:41:15 door laafje »
Groetjes van de enige echte laafje ;)

Offline Ruud2003

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #221 Gepost op: 15-05-2003, 02:53:07 »
-Iemand vroeg zich af waarom je op de achtergrond water hoort. Nu heb ik zelf een keer foto's afgedrukt en daarvoor moet fotopapier in 2 verschillende vloeistoffen gelegd worden. Tussen de 2 vloeistoffen in moet de foto afgespoeld worden zodat de ene vloeistof niet in aanraking komt met de andere en gaat reageren. Ik denk dat de foto op het moment van het filmpje eerst in de eerste vloeistof is geweest en daarna onder de kraan afgespoeld wordt, gedroogd en in een koker gestopt.

Ik heb ook eens foto's afgedrukt, en dat ging zo:
Eerst wordt fotopapier belicht.
Daarna leg je dit papier in een bak met ontwikkelvloeistof. De foto verschijnt langzaam...
Daarna leg je de foto in een bak met fixeer-vloeistof, waardoor het ontwikkelproces stopt. Hierna kan het rode licht uit en is de foto 'beschermd'. Foto even naspoelen en laten drogen.

In de kokers zaten dus belichte stukken fotopapier. Het openen van de koker en blootstelling aan licht betekent dus dat het papier geheel zwart wordt. In de camper werd het fotopapier in een ontwikkelbad gelegd. Zodra de foto zichtbaar werd, scheen Angela er met een zaklantaarn op. Omdat het papier nog niet in het fixeerbad had gelegen, werd de foto direct zwart en onherkenbaar.

In het filmpje va de mol zou de crew dus bezig zijn het fotopapier in de kokers te stoppen. Het papier is dus alleen maar belicht. Daar is geen vloeistof voor nodig. Waarom hoor je dan toch watergedruppel?

René zegt dat ie niets over de foto's mag zeggen, omdat dat te veel over de mol onthult. Had hij dan wel de juiste mol, maar net iets te veel vragen fout beantwoord? Wij konden geen directe aanwijzing uit de foto's halen, René wel? Mochten we daarom zijn foto niet op tv zien? En ondanks die kennis is hij toch afgevallen? Vragen, vragen...

« Laatst bewerkt op: 15-05-2003, 19:44:39 door Ruud2003 »
Goede jacht!

Offline Miss Marvel

• Forumlid
« Reactie #222 Gepost op: 15-05-2003, 09:06:20 »
Ik vind de filmpjes erg leuk trouwens en spannend allemaal. Alleen ga ik me er niet meer zo in verdiepen. Ik denk dat ze gemaakt zijn door een crewlid en voor de lol aan ons gevoerd (niet negatief bedoeld) worden.

Heel leuk, maar ik geloof niet dat er echte hints in zitten (hooguit in die stem van Angela, maar als dat het instructiefilmpje van aanstaande zaterdag is, dan horen we dat vanzelf dus wel).
Ik wil me niet laten afleiden door deze /echte hints al lastig zat. :)

Ma how, zeg!

Offline Phoxx

• Forumlid
« Reactie #223 Gepost op: 15-05-2003, 10:40:21 »
He Ruud,
goed dat je mijn verhaal ff verbeterde, ik zat dus helemaal fout. Het is eerlijk gezegd ook al een tijdje geleden. Ben blij dat jij het juiste verhaal ff neergezet hebt!

Die stem tijdens dat filmpje lijkt trouwens wel erg veel op de stem van Elise!!!

Gotta catch 'm all!!!

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #224 Gepost op: 15-05-2003, 12:12:17 »
Ik heb ook eens foto's afgedrukt, en dat ging zo:
Eerst wordt fotopapier belicht.
Daarna leg je dit papier in een bak met ontwikkelbad. De foto verschijnt langzaam...
Daarna leg je de foto in een bak met fixeer-vloeistof, waardoor het ontwikkelproces stopt. Hierna kan het rode licht uit en is de foto 'beschermd'. Foto even naspoelen en laten drogen.

In de kokers zaten dus belichte stukken fotopapier. Het openen van de koker en blootstelling aan licht betekent dus dat het papier geheel zwart wordt. In de camper werd het fotopapier in een ontwikkelbad gelegd. Zodra de foto zichtbaar werd, scheen Angela er met een zaklantaarn op. Omdat het papier nog niet in het fixeerbad had gelegen, werd de foto direct zwart en onherkenbaar.

In het filmpje va de mol zou de crew dus bezig zijn het fotopapier in de kokers te stoppen. Het papier is dus alleen maar belicht. Daar is geen vloeistof voor nodig. Waarom hoor je dan toch watergedruppel?

dat klopt idd. maar het is goed mogelijk dat die opname in een badkamer zijn gemaakt omdat dat onbelichte papier dus ook echt onbelicht moet blijven, dus misschien horen we daarom wel dat gedruppel.

Offline Marlous

• Forumlid
« Reactie #225 Gepost op: 15-05-2003, 13:51:16 »
Die stem tijdens dat filmpje lijkt trouwens wel erg veel op de stem van Elise!!!

Inderdaad ja, dat wilde ik net posten!
Is het nou echt níemand (behalve Corgan en mij dan) opgevallen dat je de stem van Elise (tenminste, die lijkt er wel verrekte veel op!) hoort bij het koker-filmpje!?!? :-\

« Laatst bewerkt op: 15-05-2003, 13:51:53 door Marlous »

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #226 Gepost op: 15-05-2003, 13:56:38 »
Dus alleen omdat het in een badkamer is zou het moeten "druppelen"?  Je laat toch niet zo maar een kraan open?

Wat wel zou kunnen:
Om te weten of de foto's goed belicht zijn (lang genoeg, juiste licht/donker verhouding, proefstrookjes enz) moet je er dus wel eerst een paar ontwikkelen.
Het is goed mogelijk dat ze een foto en proefstrookjes eerst ontwikkelen om de belichtingstijd te bepalen, waarna ze het laatste vel alleen belichten en in de koker stoppen. Dan kan er dus wel water lopen vanwege die andere foto's.

Weten we nou wie de mol is?

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #227 Gepost op: 15-05-2003, 14:15:30 »
Dus alleen omdat het in een badkamer is zou het moeten "druppelen"?  Je laat toch niet zo maar een kraan open?

Wat wel zou kunnen:
Om te weten of de foto's goed belicht zijn (lang genoeg, juiste licht/donker verhouding, proefstrookjes enz) moet je er dus wel eerst een paar ontwikkelen.
Het is goed mogelijk dat ze een foto en proefstrookjes eerst ontwikkelen om de belichtingstijd te bepalen, waarna ze het laatste vel alleen belichten en in de koker stoppen. Dan kan er dus wel water lopen vanwege die andere foto's.

Weten we nou wie de mol is?

nee joh das onzin... maar wat wel weer kan is dat ze bv de foto van de mol wel al ontwikkeld hebben, zodat die gewoon z'n koker kon openmaken.

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #228 Gepost op: 15-05-2003, 14:43:17 »
hmmz...geen roze nagellak...

ik hoor de stem van ron en elise...???

ja dus...

always look on the bright side of life

Offline Marlous

• Forumlid
« Reactie #229 Gepost op: 15-05-2003, 15:04:09 »
ja dus...

Ow...sorry dan  ::), maar het zou heel onlogisch (lees: vrijwel onmogelijk) zijn als het Ron én Elise waren, die je hoort, want de 'gewone' kandidaten mogen dit natuurlijk allemaal niet weten. Alleen de Mol zou eventueel mee kunnen helpen aan de voorbereidingen (dus ook aan het vullen van de kokers).
Dus het moet óf geen van beiden zijn geweest (dan zijn het dus gewoon twee medewerkers), óf één van beide (dan is het dus Ron + mederwerkster of Elise + medewerker).

En hoewel ik Elise dénk te horen, zit me toch iets dwars...waarom zou de medewerker niet gewoon "zit die van jou er al in?" vragen, in plaats van "zit die van de Mol er al in?" In dat opzicht zou het natuurlijk logischer zijn als het gewoon een gesprek tussen twee medewerkers van WIDM was...mja...die stém dan weer he  ;D

Gr. Marlous

« Laatst bewerkt op: 15-05-2003, 15:06:25 door Marlous »

maapie

• Gast
« Reactie #230 Gepost op: 15-05-2003, 15:06:30 »
Citaat
En hoewel ik Elise dénk te horen, zit me toch iets dwars...waarom zou de medewerker niet gewoon "zit die van jou er al in?" vragen, in plaats van "zit die van de Mol er al in?"
Dan zou bob dit filmpje nooit posten omdat wij dan zouden weten dat de mol een vrouw is...

Offline Marlous

• Forumlid
« Reactie #231 Gepost op: 15-05-2003, 15:18:13 »
Dan zou bob dit filmpje nooit posten omdat wij dan zouden weten dat de mol een vrouw is...

Dat is waar natuurlijk! En dan ben ik vergeten te bedenken dat 'Bob' dit misschien wel van te voren bedacht heeft om het op internet te zetten en misschien zélf wel de persoon is die je hoort spreken (de mannelijke stem dus, even voor de duidelijkheid ;))... Ach het kan allemaal, wat een raadsels  ;D

« Laatst bewerkt op: 15-05-2003, 15:19:26 door Marlous »

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #232 Gepost op: 15-05-2003, 16:23:20 »
En hoewel ik Elise dénk te horen, zit me toch iets dwars...waarom zou de medewerker niet gewoon "zit die van jou er al in?" vragen, in plaats van "zit die van de Mol er al in?"

Omdat, zoals Cora geloof ik al zei, de koker van de mol iets anders bevat dan de kokers van de kandi's.. namelijk een gewone foto i.p.v. filmpapier.

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Marlous

• Forumlid
« Reactie #233 Gepost op: 15-05-2003, 16:33:51 »
Omdat, zoals Cora geloof ik al zei, de koker van de mol iets anders bevat dan de kokers van de kandi's.. namelijk een gewone foto i.p.v. filmpapier.

Ehm...dat bedoelde ik eigenlijk niet. Ik bedoelde, als het Elise is die je hoort op het filmpje (waar is dus niet zeker van ben!),waarom vraagt die man dan niet aan Elise: "Zit die van jou er al in?".
In plaats hiervan vraagt hij: "Zit die van de Mol er al in?" en dat is natuurlijk een beetje raar, als de Mol naast hem staat...

Dat was wat ik bedoelde en daarom twijfel ik ook of de vrouwenstem die je hoort wel Elise is...  :)

Gr. Marlous

« Laatst bewerkt op: 15-05-2003, 16:36:21 door Marlous »

Offline Amy

• Forumlid
  • Ara Halici !
« Reactie #234 Gepost op: 15-05-2003, 16:42:26 »
Inderdaad ja, dat wilde ik net posten!
Is het nou echt níemand (behalve Corgan en mij dan) opgevallen dat je de stem van Elise (tenminste, die lijkt er wel verrekte veel op!) hoort bij het koker-filmpje!?!? :-\

Ik vind die stem eigenlijk niet op die van Elise lijken hoor

'Elke dag dank ik God op m'n blote knieën dat er geen penopauzende kerel aan m’n kop zeurt.'

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #235 Gepost op: 15-05-2003, 16:55:35 »
nee joh das onzin... maar wat wel weer kan is dat ze bv de foto van de mol wel al ontwikkeld hebben, zodat die gewoon z'n koker kon openmaken.

Sorry, wat is precies onzin?

- maar als ze de foto van de mol al hebben ontwikkeld, dan kunnen ze dus niet meer laten zien of de mol z'n koker wel of niet open gemaakt heeft, tenzij met veel trucage.
Heeft-ie 'm wel opengemaakt dan zou het papier helemaal zwart moeten zijn (maar er is een foto zichtbaar)
Heeft-ie 'm niet opengemaakt dan zou de foto langzaam op moeten komen en zwart worden als Angela er met de lamp op schijnt (maar dat gebeurt ook niet, hoewel ik dat laatste nooit heb uitgeprobeerd....).

De mol zou dan dus iemand moeten zijn waarvan we alleen "de foto" zien en niet het moment dat de foto opkomt, en weer zwart wordt vanwege de lamp.  Volgens mij komt hiervoor alleen René in aanmerking, maar ik zou het nog eens na moeten/kunnen kijken....
Tenzij de montage ons weer eens in de maling neemt natuurlijk, maar dan is alles mogelijk.

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline paashaas

• Forumlid
« Reactie #236 Gepost op: 15-05-2003, 17:26:37 »
Extra koker voor de mol-instructie-filmpjes?

zondag 8 juni 2008: Amnesty Sponsorloop in Utrecht

Offline elisabeth

• Forumlid
« Reactie #237 Gepost op: 15-05-2003, 17:59:52 »
het zou heel onlogisch (lees: vrijwel onmogelijk) zijn als het Ron én Elise waren, die je hoort, want de 'gewone' kandidaten mogen dit natuurlijk allemaal niet weten. Alleen de Mol zou eventueel mee kunnen helpen aan de voorbereidingen (dus ook aan het vullen van de kokers).
Dus het moet óf geen van beiden zijn geweest (dan zijn het dus gewoon twee medewerkers), óf één van beide (dan is het dus Ron + mederwerkster of Elise + medewerker).

Ik vind de stem van de jongen erg lijken op die van Nico, mol 2.

En wat betreft de koker voor de mol, die kan in de cabine gewoon een andere koker, nog ongeopend, hebben gekregen. Of hij/zij heeft er tijdens de instructies een extra gekregen. Alles kan.

« Laatst bewerkt op: 15-05-2003, 18:00:29 door elisabeth »

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #238 Gepost op: 15-05-2003, 18:08:03 »
Als ik alles goed doorglezen heb, zijn er meerde filmpjes. Die heb ik dus gemist, zijn die nog ergens na te bekijken?

Offline Amy

• Forumlid
  • Ara Halici !
« Reactie #239 Gepost op: 15-05-2003, 18:40:47 »

Oja, alle filmpjes staan op http://www.pimwiz.net/mol/

Op de site van pimwiz dus  :D

'Elke dag dank ik God op m'n blote knieën dat er geen penopauzende kerel aan m’n kop zeurt.'