Categorie: [Dieren met een M]
Marit: "Echt supermakkelijk! Mier, muis, mug, mijt, merel, mossel, marter, muskusrat, mestkever, miljoenpoot, mammoet, mensaap, ... of wat denk je Hadewych, zullen we nu toch gewoon maar gaan voor dat miniatuurpaardje? ... Nee hou op Art, staat daar MOL? Echt onleesbaar, was ik zelfs als Mol nooit van mijn leven opgekomen."
Te laat voor de competitie maar
just for fun, een ode aan Marit omdat ze zo haar best deed om ons te verwarren.
Hier nog wat breinspinsels ... een paar lange, die hadden het toch nooit gehaald.
Art: "Hier is alvast de stemwijzer, aan de hand van enkele simpele vragen kunnen jullie hiermee al jullie Mol bepalen. Een handig hulpmiddel dus als voorbereiding op de test!
Hadewych: "En daar kom je nu mee af!"
Marit: "Oh, en je kan ook spreiden zie ik. Perfect voor Maarten!"
Marit: "Waarvoor diende deze petitie ook alweer?"
Art: "Hier tekenen voor het verkrijgen van extra middelen voor het redden van aangespoelde zeedieren."
Hadewych: "Niet doen Marit! Het is vast weer dat reversed psychology ding, je weet wel, als je tekent krijgen we straks geen geld terwijl we net het tegenoverstelde denken. Niets is wat het lijkt! Zelfs Art niet."
Marit: "Achja, überhaupt iets met water is niet bepaald mijn ding. Ik pas."
Art: "Als je wil, je kan je hier nog altijd opgeven voor de activiteitenmiddag, we gaan allemaal samen raften."
Marit: "Nou, dat is niet bepaald mijn hobby of zo, ik zou veel liever leren paardrijden op een IJslandse pony. Ik weet het, klinkt gek maar Marion heeft het me nog zo aangeraden!"
Art: "Streep weg wat niet thuishoort in het rijtje"
Motorboot - Mol - Meeneemchinees - Mamaloe
Marit in Mol-logica: "Motorboot, ja daarin had jij net de tijd van je leven hè Art! Meeneemchinees, tja iedereen lust dat wel en dat zal wel met dat nr. 4263 te maken hebben maar wat een Mamaloe is, daar heb ik het raden naar... kan niet anders dan dat het iets bekends is in IJsland. Streep dan
Mol maar door, want ik ben het niet. En Hadewych is er niet echt met haar gedachten bij dus ik neem de volmacht wel even van haar over."
...
Ondertussen droomt Hadewych weg bij het woord 'meeneemchinees': "Mmm, ik krijg plots zo'n onweerstaanbare drang naar een meeneemchinees. Een zwangere vrouw overleeft IJsland nooit met alleen maar een snee Rúgbrauð, nog wat extra flatkaka en een portie gedroogde vis met pickles. Grrr... Ik blijf erbij, dit land kampt met een chronisch gebrek aan junk-food! Hopelijk kloppen de geruchten en gaan we nog naar Amerika!