Omdat je steeds heen en weer moet klikken om ze terug te vinden, leek me een overzicht wel handig. (Hadden we vorig jaar ook...) Hier kun je dan je verklaring voor alle fragmenten samen kwijt.
(zal dit bericht blijven editten, met aanvullende info)
Hier volgt mijn overzicht:
nr 1.
Culture Club Karma Chameleon
tekts die je hoort:
karma (5x) chameleon
you come and go (2x)
(achteruit:)
Loving would be easy if your colours were like my dream
red gold and green (2x)
fragment wordt voor de helft achterstevoren gespeeld
Karma Chameleon is 1e track, 5e track is: Thats the way (i'm only trying to help)
Karma Chameleon, fragment: you come and go (en ook het fragment dat heen gaat en weer terug komt (achteruit gespeeld))Dit kun je associeren met een spiegel (weerkaatsing) Hint: de mol zat bij de spiegeldragers
dit sluit een aantal mensen uit die er ook niet meer inzitten, maar ja dat wisten we in afl. 1 nog niet.
In de laatste aflevering hebben overgebleven kandidaten een rode, gele en groene jas aan.
nr. 2
Celine Dion: To love you more
fragment is track 14 en wordt 2x gespeeld. Hint = 28
In de opdracht moest er worden gezorgd dat het getal 28 niet gevonden werd. Ron loopt totaal de verkeerde kant op... In zijn profiel staat dat hij geen namen kan onthouden en hij komt op DiCaprio.
of
De mol noemde juist wel 28 Elise
nr.3
Talking Heads: Take me to the river
tekst die te horen is:
"And here am I the biggest fool of them all
I wanna know that you tell me
I love to stay
Take me to the river and drop me in the water
De mol wilde graag springen, maar is niet gesprongen: Elise
nr. 4
Talk Talk: Such a Shame
Tekst die te horen is:
"such a shame to believe in escape
a life on every face
and that's a change
when I'm finanly left with an eight
Talk Talk: praten, welk een schande/zonde... te geloven in ontsnapping, mensen krijgen een gezicht dat is een verandering. Uiteindelijk over met 8.
hint??
(reneb:)verwijst naar het nemen (irritatie over) van de vrijstelling, dan dus richting Elise.
nr. 5
interview met Astrid/muziek van Shostakovich of filmmuziek "Clear and present danger"
viooltjesfragment: soundtrack van David Lynch's film "The Straight story" titelnr. "Laurens walking"
hint: ??
nr. 6
Steve Miller: Take the money and run
fragment wordt achterstevoren gespeeld
Fragment hoor je 4x, de vierde loper, Elise, laat zich afschieten, geeft het geld dus weg (achterstevoren)
nr. 7
New order: blue monday
Nieuwe volgorde: de mol veranderde een volgorde (foto's : Elise)
nr. 8
Frank Sinatra: Night and day
U2: where the streets have no name
de combinatie tussen deze 2 is dat ze samen een duet gezongen hebben, i've got you under my skin, het nummer dat Elise zong voor haar vriend.
nr. 9
James Brown: It's a man's man's mans's world
Deze muziek is gebruikt voor een reclame van ford.
Verwijst naar de auto opdracht.