Waarom Liesbeth heel verdacht is..Korte terugblik op aflevering 1:- Ze hangt de hele tijd rond op het strand. Ze bereikt niets, waar de andere kandidaten wel iets bereiken.
- Bij de gletsjer opdracht gaat ze op eigen zoektocht (waarschijnlijk naar de vrijstellingen) en ziet ze hoe Tim de vrijstellingen pakt.
- Bij het paintballen lokt ze Maarten naar haar toe door te zeggen: "Ik heb geen balletjes meer". Later nadat Maarten is afgeschoten, lijkt ze toch te schieten, wat vrij raar is. Ze wordt daarna vlot afgeschoten.
In aflevering 2 is ze net zo verdacht, wellicht nog wel verdachter bezig.
De opdracht op de Trap:Vlak nadat de groep bij de trap aankomt en Art heeft gezegt dat hij bovenaan de trap staat, kijkt iedereen omhoog naar Art.
Liesbeth daarintegen is totaal niet afgeleidt en weet niet hoe snel ze die portofoon moet pakken. Ze heeft op die manier gelijk de grootste vinger in de pap. Heel erg opvallend is dan ook, dat ze zegt: "Ik had, dat was gewoon toeval, als eerste de portofoon opgepakt..".
Verder houdt ze zich deze opdracht zeer rustig, wat erg slim is. Zo behoudt ze haar positie en kan ze de kandidaten wellicht manipuleren/verwarren in de antwoorden. Ik denk niet dat er sterk gelogen is tijdens de beelden die wij zien, en zowel dan geeft dit misschien slechts 1 a 2 plaatsen verschil. Bij de vraag die wij niet zien is dit waarschijnlijk wel gebeurd. De kans is dus groot dat de mol bij de laatste 4 zit, zijnde.. William, Hadewych, Anne Marie en inderdaad.. Liesbeth. En ja, wat lacht Liesbeth toch heerlijk als ze bovenaan de trap staat. Wat ze zegt tegen Art, is ook al opvallend: "Wat hebben we fout gedaan?", en even later: "Wat ging er mis? Wat hebben we fout gedaan?". En: "Hier was de mol, denk ik, heel erg actief".
De opdracht met de auto's:Dit is gewoon een lastige opdracht. Ik denk niet dat Dio of Frits express verkeerde aanwijzingen hebben gegeven, dit zou te opvallend zijn. Na de opdracht is duidelijk te zien dat de auto van Dio met daarin Marit, Anne Marie en William een goed resultaat hebben neergezet.. er is in iedergeval wat leesbaar. Nee waarschijnlijk zit de mol gewoon in de andere auto.
En wat wil de mol dan? Precies.. communiceren en autorijden. En wat toevallig, onze Liesbeth probeert gelijk de portofoon af te pakken van Hadewych.. helaas dat dit mislukt. Daarom gaat het eerste gedeelte van de opdracht ook goed, zoals Frits al opmerkt. Na het wisselen gaat het echter goed fout. En wie zit er na het wisselen achter het stuur? Precies, Liesbeth.
De opdracht met de rooksignalen:In deze opdracht is de mol niet echt actief. Of toch wel? Mijn vermoeden is, dat de mol wist dat Maarten had gegokt dat de opdracht niet gehaald zou worden. En daarom moest de opdracht juist lukken. Daar waar het dan ook mis gaat, is dit puur doordat er lastige omstandigheden waren en doordat ze onhandig deden met de rooksignalen: pech voor de mol. En goed, aangezien de mol het nu goed moest doen.. en er maar 1 koppel was wat hier goed in slaagde..
En tjaa.. 4263.. een wiskundige reeks ja, maar wat betekend het?
Anyway, ik ben benieuwd wat er in aflevering 3 gebeurd. Nog meer aanwijzingen naar Liesbeth? Of was dit een afleidingsmanoeuvre van de mol..