Even nog vlug een reactie op de aflevering zelf. Heb er niet zo van genoten aangezien ik door een spoiler ervan op de hoogte was dat Maarten een pak geld ging winnen. Hopelijk gebeurt me dat niet iedere week want dan is alle spanning natuurlijk meteen weg.
Daarbij heb ik ook nog eens de hele executie gemist, dacht dat ik nog net op tijd de stream aanzette, maar nadat ik op play drukte zag ik iedereen vol ongeloof hun hoofd draaien naar Dio. Weeral een anti-climax dus. Alle spanning, hetgeen waarvoor je dit programma kijkt heb ik dus keihard gemist. Zeer teleurstellend.
Vond wel dat ze hun best hebben gedaan om leuke opdrachten te verzinnen, maar die groep kandidaten is echt niks waard. Die laten echt alles mislukken. Denk dat de Mol zich erg gedeisd kan houden met zo'n fantastische groep.
Dio's executie was dan weer meer dan terecht. Ok, niks verkeerd met die jongen ... maar je mag je hoofd wel een klein beetje proberen te gebruiken of toch een poging wagen, heeft de Mol de knop van zijn brein uitgeschakeld of zo.
En dan zegt ie nog "don't trust nobody". Tja als je dat ook nog eens echt doet vlieg je er genadeloos uit. Eerlijk gezegd die jongen was kansloos. Hij maakte een veel te verwarde indruk, ik denk niet dat hij veel snapte van heel het spel. Hij bekeek het schijnbaar veel te simpel. In dit stadium van het spel moet je toch echt geen onnodige risico's gaan nemen.
Bij momenten vond ik Dio ook nogal passief en in alle eerlijkheid zag ik hem liever naar huis vertrekken dan nog een paar afleveringen door te stromen. Ik heb toch liever een stel kandidaten met wat meer spelinzicht, ik denk wel dat de rest dat genoeg heeft om het spannend te maken. Vind het nog steeds een heel toffe groep, ook met Dio en Marion trouwens. Maar ben blij dat de rest er nog inzit en erg benieuwd naar de volgende afvaller want dat gaat hard aankomen vermoed ik.
Ok, dan kan ik nu eindelijk eens aflevering 2 onder handen nemen.
Al schrik ik nog altijd van die 15 pagina's die er al zijn neergepend.