Het zou kunnen dat dit we hier iets mee moeten dus ik maak hierover voor alle zekerheid een topic aan. Ik kan er nu nog niet veel van maken, maar volgens mij komt dat nog wel, misschien als we allemaal samen brainstormen. Voorlopig houd ik het op een hint/theorie in wording
Laat me dit idee even lanceren. Het verbaast me dat er nog niemand over begonnen is, maar op hoop van zege so here it goes.
We zagen aan het eind van de aflevering al een paar koperen items de revue passeren, enkele koperen ketels, een poffertjespan? enz... in de testruimte, de executieruimte ...
Ik geraak er meer en meer van overtuigd dat we dit jaar iets in de richting moeten zoeken van het metaal 'koper'. Je weet wel, het chemisch element koper (afkorting: Cu) ...
Laat het nu net de 12e editie zijn, het twaalfjarig jubileum dat ook wel een koperen jubileum wordt genoemd!
Dit kan toch geen toeval zijn!
Het moet nog blijken maar dit kan zomaar een of andere doorlopende hint worden. Dus allemaal uitkijken naar 'koper', in welke vorm dan ook.
Zelf denk ik aan het chemisch element met afkorting Cu met atoomnummer 29, munten, juwelen, spiegels, ... het kan echt alle kanten opgaan.
Dit is al zowat het opmerkelijkste dat ik al ben tegengekomen, op de Engelse wikipedia: "Aphrodite and Venus represented copper in mythology and alchemy".
Blijkbaar wordt koper in de mythologie en alchemie geassocieerd met Aphrodite en Venus, de godin van de liefde. Dit zou erop kunnen wijzen dat de Mol een vrouw is. Denk sowieso dat we niet meteen een hint gaan krijgen waarmee we onmiddellijk iemand kunnen aanwijzen als Mol. Het zal een werkje van lange adem worden en dus zullen we nog wat afleveringen moeten afwachten wat er allemaal uit de bus gaat komen. Als we naar een ander land trekken zullen we het gauw genoeg weten.
Want koper kan ook wijzen naar een volgende land, als dat er überhaupt komt. Dat zou dan Spanje of Cyprus kunnen zijn? waar men vroeger altijd druk koper heeft kunnen ontginnen of misschien nog wel Italië ... door de hele mythologie rond Venus (Romeinse mythologie) en Aphrodite (Griekse mythologie) beiden de godin van de liefde etc.
De naam koper komt overigens van de Latijnse benaming 'aes cyprium' dat zoveel betekent als 'erts van Cyprus'. Zou dan wel logisch zijn dat ze voor hun koperen jubileum naar het land van herkomst gaan. Bovendien zou Aphrodite ook nog eens haar oorsprong vinden in Cyprus. Benieuwd of ze nog naar een tweede land gaan en of ik grandioos verkeerd zit.
Tot zover ben ik al gekomen, maar laat jullie brein er maar eens op los. Alle ideeën hierover zijn welkom!