De bijdragen aan het pimpampetspel zijn trouwens best interessant. Ik heb het als volgt verdeeld:
Bedenker van de categorie 25%
Bedenker van een goed antwoord 50%
Hadewych en Marit: 25% (elk 12,5%)
Ik kom dan uit op de volgende verdeling (naar schatting, het is niet overal even duidelijk wie de antwoorden daadwerkelijk geeft)
Tim: Categorie verdient 200 euro (25% = 50). Tim noemt in elk geval 1 antwoord twv 50 (50% = 25)
Annemarie: Categorie verdient 100 euro (25% = 25) Annemarie noemt volgens mij 4 goede antwoorden twv 200 euro (50% = 100)
Maarten: Categorie verdient 200 euro (25% = 50). Maarten noemt in elk geval 1 goed antwoord twv 50 (50% = 25)
(* Volgens mij noemt Annemarie beide steden en in elk geval Mario Been. Die drie antwoorden weet ik vrij zeker. De overige drie goede antwoorden heb ik over deze drie kandidaten verdeeld. Phelps komt vast van Maarten en Tim horen we Marciano Vink roepen. Beiden worden niet geraden, maar ze doen beiden actief mee)
Frits: Categorie verdient 200 euro (25% = 50). Frits geeft 400 euro aan goede antwoorden (1x Q, 4 bands (50%=200)
Liesbeth: Categorie verdient 100 euro (25% = 25) Liesbeth noemt volgens mij in elk geval beren en bevers (en helpt Frits ook met de bands). 2x50 = 100. (50% = 50)
William: Categorie wordt niet gezien = 0. Lijkt niet actief dingen te noemen = 0
Marit en Hadewych ontcijferen in totaal 800 euro bij elkaar. Hierin hebben ze volgens deze berekening elk een aandeel van 100.
Totale bijdrage: (naar schatting)
Frits: 250
Annemarie: 125
Tim: 75
Maarten: 75
Liesbeth: 75
William: 0
Hadewych: 100
Marit: 100
TOTAAL = 800
William draagt als enige schijnbaar niks bij. Verder valt op dat hoofdverdachte Liesbeth hier wel redelijk haar best lijkt te doen. (beegees heb ik genoteerd op naam van Frits, maar wordt ook door Liesbeth genoemd) Je kunt trouwens wel kanttekeningen plaatsen bij de berekening. Bijvoorbeeld dat ik nog een percentage voor Quintus aan Maarten toeschrijf. Dat was meer ondanks dan dankzij hem.
Verder houden Marit en Hadewych nog 100 euro uit de pot door Michael Plebs en Mosterd te lezen in plaats van Phelps en Moskou. Waarom mosterd tussen steden en sporters? Opvallend is dat Marit steeds het initiatief neemt in het maken van die fout. Ook kan zij niks met Maarten totdat Hadewych zegt ' misschien is het deze Maarten'