Even off topic. Je hebt volkomen gelijk. Maarten heeft goed opgelet met het laten verdwijnen. van het negatieve geld. Net als het verdwijnen van het gewone geld, zou dit ook moeten worden ''gehonoreerd''. Ik stel de vraag in het vragenvuur-topic.
Als jij €70 uit je portemonnee verliest heb je pech.
Maar ik denk niet dat je telefoontje over de verscheurde gasrekening op veel sympathie van het bedrijf waaraan je het verschuldigd bent hoeft te rekenen.
Ik zou zo denken dat er meteen een nog hogere rekening komt wegens administratieve kosten.
Ik moet zeggen dat ik al sinds serie 4 vaak het gevoel heb dat sommige opdrachten absoluut opgezet zijn om niet te worden gehaald.
De vuurwerk opdracht van vorig jaar bijvoorbeeld was prachtig om te zien, en mol Patrick had er een leuk verhaaltje bij maar die opdracht had geen kans van slagen feitelijk. Ze moesten uiteindelijk op pure gok een envelop uitkiezen. Daar was maar een kleine kans op (en ja, de mol zorgde ervoor dat ook die kans nihil was maar de opdracht was feitelijk al verloren voor hij begonnen was).
Dit jaar is het wel opvallend hoeveel van die opdrachten er zijn.
De opdracht op de brug was wel een kwestie van dommigheid mijns inziens want daar had echt wel geld verdiend kunnen worden, maar in deze aflevering waren opdracht 1 en 2 hoe dan ook onhaalbaar mijns inziens. De key words waren duidelijk: Kom bij mij aan, dan krijg je het geld. Als betreffende kandidaat die klik had gemaakt (er vanuit gaande dat Liesbeth niet de mol is, en ja dat vind ik er te dik bovenop liggen..) was er geld binnengekomen maar door het rookgordijn van de zogenaamde feiten/stappen werd dat keurig voorkomen.
Opdracht 3 was welhaast onmogelijk maar dat had degene die dit in moest schatten als het goed is ook wel door (vandaar dat die er als 'held van de dag' bij moest om de euforie wat op te krikken
). Die opdracht was dus mi bedoeld om geld in de pot te brengen. Je hebt immers ook niks aan gedemoraliseerde kandidaten en je kunt mensen niet mobiliseren om te onderhandelen zonder dat er wat tegenoverstaat (afl 4), en dat gaat moeilijk als er niet eens geld in de pot zit.