Oei, duidelijk een te snel getypte of te korte post.
Ik bedoelde dit: We weten 90% zeker dat de AVRO de poll op widm.nl manipuleert. Dit vind ik slecht voor hun reputatie en daarbij geven ze een hint. De nummer 1 in de poll is de Mol niet !
Iemand had donderdag dus op kunnen merken dat de AVRO de poll zouden kunnen veranderen of zelfs weghalen.
Er is in het verleden, zonder dat ik daar nu concrete voorbeelden van heb, weleens iets in die richting aangehaald.
Maar niet alleen richting mol, ook richting afvaller.
Toch een concreet voorbeeld: vorig jaar lekte de exit van Miryanna voortijdig uit,via getoonde beelden.
Wanneer de AVRO nou hals over kop die beelden corrigeert, blijven ze toch op de forums rondzweven, en krijgen ze meer aandacht dan ze zouden hebben gekregen, wanneer de Avro het maar laat lopen.
Dit kan natuurlijk ook met een aanwijzing naar de mol gebeuren. Wanneer dan iets wordt gecorrigeerd, mag de serie als ''verloren'' worden beschouwd, en mogen de makers de opgelegde boete bij zichzelf innen.
Overigens: van die poll wist ik niets, want zo intensief ben ik niet op de AVRO-site te vinden. Wanneer ik dit geweten had, had ik het ter sprake gebracht, denk ik.