Aflevering 3 plaatst alles in een ander perspectief. Maarten verwachtte ik als afvaller, tja als je zo gaat spreiden ga je uiteindelijk iedereen verdenken zeker?
Moet hem zeker nog eens bekijken voor ik een degelijke reactie kan plaatsen want heb maar met een half oog kunnen kijken. Mijn eerste reactie was wel dat Marit me een beetje in de steek heeft gelaten als Mol. Zeer jammer, ze voelde zo goed als Mol. Of er komt nog iets aan waar we nog niks van afweten. Er was toch sprake van onderhandelingen, toch niet om de pot te plunderen hoop ik. Ik schrijf ze nog niet compleet af, want je weet nooit wat er nog kan gaan gebeuren, maar doeme toch Marit waarom nam je die envelop!
Zoals bij velen onder ons komt nu Hadewych terug in het vizier maar eigenlijk is ze nooit weggeweest, en voor het eerst omdat ik al de rest niet zo waarschijnlijk acht als Mol komt nu ook Liesbeth sterk naar voren, opeens valt ze op doordat ze niks maar dan ook echt niks bijbrengt tot de pot. In haar had ik me nog niet zo verdiept, een dikke fout blijkt nu. Maar eerst een beetje informatie inwinnen over deze twee verdachten, met dan een meer onderbouwde repliek.
Alleen vraag ik me af waarom de Mol niet het idee heeft doorgeduwd om die toren in te lopen, en waarom de groep op tijd aankwam. Dat moet toch een fluitje van een cent zijn om te laten mislukken. Gewoon een hypothese. Ofwel moest Marit zich neerleggen omdat Maarten al aan de groep had doorgegeven dat ze niet naar binnen mochten en kon ze niet anders dan meegaan daarin. Ofwel is het de Mol in de andere groep gewoon niet gelukt en heeft de groepsmentaliteit van de kandidaten de overhand gehaald en was er dus niks tegen te beginnen. Daarbij, Liesbeth stond wel in voor de groepsindeling. Ideaal voor een Mol, maar waarom is de opdracht dan gelukt? Zo raar.