Inmiddels staat Mollenvanger bovenaan op de piste klaar. Molcrazy: “Mollenvanger! Sorry dat ik moet schreeuwen, maar anders kan je me niet verstaan! Addie, Nys-Fan en Tdietz hebben een parcours uitgezet. Dit mag jij gaan skiën. Zorg dat je binnen de poortjes blijft, anders moet je terug. Succes en probeer heelhuids de finish te halen!” Mollenvanger zet zich schrap. Molcrazy: “Vijf, vier, drie, twee, één … START!” Mollenvanger knalt direct er vandoor.
De kandidaten kijken de verrichtingen van Mollenvanger. Hij gaat goed naar beneden. Halverwege raakt hij even in onbalans en mist hij een poortje. Molcrazy schreeuwt door de megafoon: “Terug!” Mollenvanger skiet een stukje terug en vervolgt zijn weg. Hij gaat als een trein. Vlak voor de finish zit echter een scherpe bocht naar rechts. Mollenvanger komt met te hoge snelheid aan. In een poging de laatste poging de bocht te halen gaat Mollenvanger vol onderuit. Hij blijft binnen de poortjes, maar hij komt rollebollend over de finishlijn. Daisy, Pac-Mol en LdHmolletje komen aangesneld, maar gelukkig blijkt hij niks te markeren. Mollenvanger: “Dit was supergaaf.” Daisy: “Oké, Mollenvanger, je liet ons even schrikken, maar je bent heelhuids over de finish gekomen. Je hebt een tijd neergezet van 2 minuten en 46 seconden.” Mollenvanger: “Ik ben kapot.” Hij valt weer achterover in de sneeuw.
Daisy: “Pac-Mol en LdHmolletje. Nu is het jullie beurt. Jullie hebben de rit van Mollenvanger kunnen volgen. Ik heb hier 6 zakken met elk een envelop. En dat zijn niet zomaar enveloppen: een envelop met €500,-, een envelop met €1000,-, een envelop met €1500,-, een zak met 10 jokers, een mysterieuze envelop en een envelop met een niets!” Hang deze enveloppen op een strategisch punt op het parcours aan een poortje, zodat Rubmol, die straks ook dit parcours gaat skiën, ze kan oppikken. Want als Rubmol eenmaal een poortje voorbij is, mag hij niet meer terug om de gemiste zak alsnog te pakken.”
Pac-Mol en LdHmolletje lopen het parcours op. Pac-Mol: “Rubmol zal zeker afremmen in de laatste bocht. Als we daar nu een zak ophangen, die zal hij zeker zien.” LdHmolletje. Slim idee. Er wordt een zak aan het voorlaatste poortje opgehangen. Ze lopen verder. Ze besluiten de zakken in bochten op te hangen, omdat daar de snelheid het laagst is. Halverwege het parcours zit LdHmolletje helemaal stuk. LdHmolletje: “Pfff, ik kan niet meer.” Pac-Mol: “We moeten nog een stukje.” LdHmolletje: “Als we nu alle zakken vlak achter elkaar ophangen, dan kunnen we hier stoppen.” Pac-Mol: “Dat verwacht hij niet, we moeten door.” Ze lopen nog een stuk door. Na 1,5 kilometer hebben ze alle zakken opgehangen. LdHmolletje stort ter aarde, hij kan bijna niet meer ademen door de ijle lucht. Hij wordt door de EBHO ploeg en Daisy opgepikt. Samen met Pac-Mol voegt hij zich bij Mollenvanger, Addie, Tdietz en Nys-Fan, die inmiddels ook in het resort zitten. LdHmolletje: “Ik heb cafeïne nodig.” Een mooie bardame brengt wat koffie en thee rond.
Molcrazy staat nog boven met Rubmol. Molcrazy: “Rubmol! Jij hebt zojuist Mollenvangers verrichtingen kunnen volgen. Jij gaat zo dadelijk hetzelfde parcours skiën. Echter, jij kan dadelijk het geld verdienen. Aan 6 poortjes hangt een zak met daarin een envelop. Probeer zoveel mogelijk zakken te verzamelen. Let wel, als je eenmaal een poortje met een zak voorbij bent, kan je niet meer terug. Echter, omdat je de meest sportieve kandidaat bent, zal je wel een snellere tijd neer moeten zetten. Ben je sneller dan Mollenvanger beneden, gaan we de enveloppen openmaken, en het eventuele geld wat erin zit, komt dan in de pot. Alles duidelijk?” Rubmol knikt. Molcrazy: “Daar gaan we! Vijf, vier, drie, twee, één … START!”
Rubmol start voorzichtig. “Als ze slim zijn, hebben ze in het begin een aantal zakken opgehangen, want dan is de snelheid het laagst.”, denkt hij. Maar hij vind niks. Hij besluit dan maar gas te geven, want Mollenvanger ging redelijk rap omlaag. Halverwege het parcours ziet hij een zak hangen, hij pakt ‘m op. Snel daarop ziet hij weer een zak hangen, maar hij kan niet tijdig afremmen en mist hem net. “Waarom hangen ze de zak dan aan de buitenkant op, terwijl ik een binnenbocht neem!” Hij skiet snel verder. Rubmol gaat rap, dat zien ook de overige kandidaten. Nys-Fan: “Ik had dit hem niet nagedaan.” LdHmolletje is weer bijgekomen. “Kijk, een zak!” Rubmol pikt zijn tweede zak op. Hij nadert de finish. Mollenvanger: “Pas op die bocht!” Maar Rubmol heeft iets anders aan zijn hooft. Hij ziet namelijk een klok bij de finish hangen die al 2 minuut 20 aangeeft. Rubmol besluit voor de tijd te gaan, skiet zonder de laatste poortjes te bekijken naar de finish en komt binnen de tijd over de streep: 2 minuten en 31 seconden.