15u00
Het toestel zet weer de landing in. LdHmolletje: “Waar zouden we nu zijn?” Mollenvanger: “Ik ben benieuwd.” Nys-Fan kijkt naar buiten. “Ik zie weer zand.” Daisy: “Kandidaten, welkom in Marokko, we zijn in Marrakech.”
De groep wordt in een busje opgehaald. Terwijl Molcrazy naast de chauffeur plaatsneemt, gaat Daisy achterin zitten bellen. Molcrazy denkt er nog steeds het zijne van, maar laat het rusten. Achter Molcrazy zitten achtereenvolgens Rubmol, Mollenvanger, Nys-Fan en LdHmolletje.
Na 5 minuten rijden stopt plots de bus. Daisy: “Kandidaten, uitstappen graag!” De groep stapt uit. Molcrazy draagt een kist naar buiten. Ze staan aan de kant van een verlaten weg. Daisy: “Kandidaten. We staan hier in het niemandsland. Drie kandidaten, twee presentatoren, een kist, een verlaten weg, met als toeschouwer … één boom. En die boom gaan jullie omhakken. Het is heel simpel. Valt de boom op het grasveld, winnen jullie €3000,-, valt de boom op de weg, winnen jullie niks. De boom kan ook nog op de bus vallen. Als dat gebeurd, gaat er €3000,- uit de pot. Er zit geen tijdslimiet aan deze opdracht. Veel succes!” Molcrazy haalt een zaag uit de kist, die verder gevuld zit met eten en drinken, voor het geval de opdracht lang gaat duren.
Rubmol: “Heeft er iemand eerder een boom omgezaagd?” Iedereen schut nee. Mollenvanger:”Niemand in de scouting gezeten?” Maar opnieuw blijft het stil. Nys-Fan: “Heel moeilijk kan het niet zijn. Gewoon hakken en hij valt vanzelf om?” LdHmolletje: “Volgens mij moet je dat juist niet doen, volgens mij moet je juist hakken aan de kant dat je hem op wilt laten vallen.” Rubmol: “Is dat niet gevaarlijk?” De kandidaten kibbelen nog even verder.
Daisy en Molcrazy kijken toe. Daisy: “Wat denk je?” Molcrazy: “Mijn voorgevoel zegt dat het niet goed gaat aflopen.” Daisy: “Ze hebben wat goed te maken na gisteren.” Molcrazy: “Ik denk niet dat de Mol zomaar cadeautjes gaat uitdelen, alleen omdat ze gister op het allerlaatst een opdracht verprutsten.” Daisy: “Dat is waar.” Dan gaat Daisy haar telefoon weer. Daisy: “Sorry, moet even weg.” Ze laat Molcrazy achter, die dan maar een biertje uit de kist haalt voor zichzelf en wat water voor de kandidaten.
Na een uur besluit de groep toch het plan van Nys-Fan te volgen. Rubmol:”Het is geen zware boom, dus hij zou gewoon het gras in moeten vallen. LdHmolletje is begonnen met hakken. LdHmolletje: “Dit is best zwaar.” Hij geeft al snel over aan Mollenvanger. De eerste slag is mis, maar daarna heeft ie de smaak te pakken. Er onstaat langzaam een open plek. Mollenvanger: “Kijk Rubmol, daar hakken.” Rubmol en Nys-Fan hakken ook flink. LdHmolletje slaat een beurt over: “Ik heb last van mij rug.” Ondertussen neemt hij nog een slok water.
Daisy is weer teruggekeerd. Als ze een flesje water uit de kist wil halen, slaat Molcrazy de kist dicht. “Je gaat me nu vertellen wat er aan de hand is.” Daisy: “Niets.” Molcrazy: “Dais, ik ken je langer dan vandaag, ik geloof je niet.” Daisy: “Oké dan. Ik had onze advocaat aan de telefoon. In Perth hebben enkele kandidaten balletjes uit een hotelraam gegooid en iemand claimt geraakt te zijn. Diegene heeft een gebroken neus opgelopen. Maar ik weet zeker dat het niet zo is, want ik stond buiten toen de balletjes uit het raam vielen. De advocaat belde net met de mededeling dat de Australische politie geen verder onderzoek instelt, dus de zaak is gesloten.” Molcrazy: “Maar volgens mij hadden wij afgesproken dat wij elkaar alles zouden vertellen.” Daisy: “Ik ben nog niet klaar. Die man die een klacht had ingediend was niet zomaar iemand, dat was de vriend receptioniste van het hotel waar wij verbleven.” Molcrazy: “En?” Daisy: “Diezelfde receptioniste waar jij de hele avond mee hebt staan praten?” Molcrazy: “Dus?” Daisy: “Nou … ehm … ik dacht, die man blijkt niet echt een vriendelijk type en als hij heeft gezien dat jij met haar hebt staan praten … dus …” Molcrazy: “Dais, jij denkt toch niet dat ik iemand een gebroken neus geslagen heb?” Daisy: “Nou je was die avond wel weg, dus …” Molcrazy: “Daisy, in dit spel is toch niets wat het lijkt? De enige reden dat ik met die receptioniste stond te praten is omdat haar grootouders uit België komen. Ze wilde wat over het land weten. Dat is alles!” Daisy: “Echt?” Voordat Molcrazy kan antwoorden roept Nys-Fan de presentatoren toe dat de groep extra water wil. Molcrazy brengt de groep drinken. De boom staat nog steeds overeind.