Auteur Topic: Pretparken  (gelezen 35527 keer)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Pretparken
« Reactie #160 Gepost op: 29-07-2003, 21:18:01 »
En ook deze foto is vanuit dezelfde attractie genomen. Een gezellig cafeetje zo te zien. En romeinen zijn er ook welkom.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #161 Gepost op: 29-07-2003, 21:19:24 »
Cleopatra in een bootje. :)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #162 Gepost op: 29-07-2003, 21:21:05 »
En deze foto is in een ander themagebied genomen; het Middeleeuwse gebied. Waarschijnlijk het meest gefotografeerde torentje van alle torentjes die in een pretpark staan. Schitterend! ;D

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #163 Gepost op: 29-07-2003, 21:22:23 »
Deze foto hebben mijn ouders genomen toen ze naar een show keken. De hoofdrolspeler: assurancetourix, de bard!

Offline Avron

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
« Reactie #164 Gepost op: 29-07-2003, 21:23:41 »
Dat lijkt me een leuk park zo te zien. Waar was dat park eigenlijk want volgens mij hadden wij daar een foldertje van in Frankrijk

Toch bedankt!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #165 Gepost op: 29-07-2003, 21:25:58 »
En ondertussen zat ik in mijn nu favoriete achtbaan; de schitterend snelle en ratelende houten achtbaan: Tonnerre de Zeus! De donder van Zeus! En hier zul je Zeus hebben:

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #166 Gepost op: 29-07-2003, 21:27:23 »
Helaas is het moeilijk foto's maken van de achtbaan. Maar de rit is fantastisch! Ongeveer het omgekeerde geldt voor de intense multilooper 'Goudurix':

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #167 Gepost op: 29-07-2003, 21:29:25 »
In het Griekse themagedeelte staat naast de Tonnerre de Zeus, ook de achtbaan 'Vol d'icare' geheel in het teken van de mythe van Icarus en het labyrinth van Minos op Kreta. (zoiets was het toch ;) )

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #168 Gepost op: 29-07-2003, 21:35:14 »
En dat waren ze dan. Natuurlijk zijn er nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer attracties en mooie plekken in Parc Asterix maar zo veel foto's heb ik niet genomen (en wil ik niet scannen :P ).

Naast de TDZ is de Trace du Hourra (grote, mooie bobsleebaan) mijn favoriete attractie van Parc Asterix, alleen heb ik daar geen foto's van.

Ik vond het een hele leuke dag. In Parc Asterix heb je niet alleen leuke attracties maar er is ook veel te zien. De thematisatie is erg goed en leuk, het park is mooi aangelegd en de Asterix-humor is sterk aanwezig in het park.

Er zijn volop eetgelegenheden, genoeg shows, het personeel is vriendelijk, noem maar op, allemaal positieve dingen! Ik ga er zeker nog eens heen! :)
« Laatst bewerkt op: 1-08-2003, 16:54:42 door Heinz »

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 30-07-2003, 09:22:15 »
Leuk dat je in Parc Asterix bent geweest, dat park is echt heel erg leuk!!  8)

Ik ben er in mei voor het eerst geweest, het heeft een hele goeie indruk achtergelaten, met hele mooie attracties, waarvan Tonnere de Zeus toch absoluut mijn beste houten achtbaan is die ik ooit heb gedaan!! (en dat zijn er veel) :P

Leuke foto's ook Heinz!!

ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Groenenman

• Gast
« Reactie #170 Gepost op: 30-07-2003, 11:44:57 »
Ik ben afgelopen week twee dagen naar Disneyland geweest. Ik dacht dat het echt zo'n saai park was die alleen maar draait om de disneyfiguren maar er waren toch nog een paar gafe attracties in Disney.

Offline Timss

• Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 30-07-2003, 12:15:20 »
Een jaartje geleden was ik en Disney best leuk daar

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #172 Gepost op: 30-07-2003, 12:19:38 »
Ik was er nog in april dit jaar. We hadden sneeuw  ::) (IN APRIL!), maar voor de rest was het heel erg tof daar.

Offline Timss

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 30-07-2003, 12:20:47 »
In de studio's heb ik ook nog rondgelopen

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 30-07-2003, 14:43:51 »
Ik ben terug van 4 dagen pretparken, ik ben naar Warner Bros Germany, Holidaypark, Europapark en Walibi Lorraine geweest... :)  8) 8)

Foto's volgen nog....

ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Avron

• Forumlid
  • Voor wie valt het doek?
« Reactie #175 Gepost op: 30-07-2003, 15:30:40 »
Ik ben jaloers....

Toch bedankt!

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #176 Gepost op: 30-07-2003, 15:38:13 »
Ik niet...  ;D. Ik houd niet zo van die snelle dingen en zo...

Maar ja, de Efteling is altijd wel leuk!

Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #177 Gepost op: 2-08-2003, 16:56:35 »
Hola!

Mijn foto's van Port Aventura staan online! :D

Klik hier

Adiós,
Malcolm

« Laatst bewerkt op: 2-08-2003, 17:09:44 door Malcolm »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #178 Gepost op: 2-08-2003, 17:16:49 »
Geweldige foto's Malcolm! :D O wat zou ik graag in die houten achtbaan (achtbanen) willen. En in de Dragon Khan natuurlijk! Die baan blijft zelfs op foto's schitterend om te zien. Nu in het echt nog...

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 3-08-2003, 22:04:58 »
Die houten achtbaan, Stampida genaamd, is echt geweldig! Twee treinen, een rode en een blauwe, die tegelijk vertrekken en naast elkaar racen. Op een gegeven moment ga je een tunnel in. Als je eruit komt ben je de andere trein opeens kwijt. Even later komt ie recht op je af rijden en gaat ie vlak langs je heen. Weer verderop rijd ie ineens weer naast je. Erg goed in elkaar gezet en een lust voor het oog.

Stampida is wel echt ouderwets ruw. Voor sommigen iets té ruw. Mijn moeder kwam er groen en geel uit. Alshet om coasters gaat is mijn moeder niet zo'n held en ik kon na de rit aan har gezicht zien dat ze het doodeng vond. Zelf vind ik hem heerlijk. Hij is niet vervelend ruw zoals sommige houten banen kunnen zijn.

Leuk detail: Dwars door deze twin coaster loopt nog een houten coaster. Hij is erg vergelijkbaar met de Pegagus uit de Efteling. Maar Port aventura laat d.m.v. een symbooltje op de parkmap zien dat deze voor de kleintjes bedoeld is.

Minpunt aan deze coaster vond ik de tijd die het treintje nodig had om van het remblok het station in te rijden. 45 sec.! Dit kwam door slechte afstelling, waardoor hij steeds in de remmen schoot. Daardoor moet er onnodig gewacht worden en loopt de wachtrij vol.  :-\

Maar verder: Geweldig! :D
« Laatst bewerkt op: 3-08-2003, 22:06:08 door Malcolm »