Die houten achtbaan, Stampida genaamd, is echt geweldig! Twee treinen, een rode en een blauwe, die tegelijk vertrekken en naast elkaar racen. Op een gegeven moment ga je een tunnel in. Als je eruit komt ben je de andere trein opeens kwijt. Even later komt ie recht op je af rijden en gaat ie vlak langs je heen. Weer verderop rijd ie ineens weer naast je. Erg goed in elkaar gezet en een lust voor het oog.
Stampida is wel echt ouderwets ruw. Voor sommigen iets té ruw. Mijn moeder kwam er groen en geel uit. Alshet om coasters gaat is mijn moeder niet zo'n held en ik kon na de rit aan har gezicht zien dat ze het doodeng vond. Zelf vind ik hem heerlijk. Hij is niet vervelend ruw zoals sommige houten banen kunnen zijn.
Leuk detail: Dwars door deze twin coaster loopt nog een houten coaster. Hij is erg vergelijkbaar met de Pegagus uit de Efteling. Maar Port aventura laat d.m.v. een symbooltje op de parkmap zien dat deze voor de kleintjes bedoeld is.
Minpunt aan deze coaster vond ik de tijd die het treintje nodig had om van het remblok het station in te rijden. 45 sec.! Dit kwam door slechte afstelling, waardoor hij steeds in de remmen schoot. Daardoor moet er onnodig gewacht worden en loopt de wachtrij vol. :-\
Maar verder: Geweldig!