Auteur Topic: Pretparken  (gelezen 35520 keer)

Offline Avron

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re:Pretparken
« Reactie #220 Gepost op: 11-09-2003, 15:11:18 »
Dat was toch in Florida of niet?
Toch bedankt!

Offline nettie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #221 Gepost op: 11-09-2003, 16:24:15 »
Inderdaad dat was (volgens mij) in Florida.
Citaat
Hoelang ben je er geweest? En was het druk?
Ik ben zo'n 12 uur in Disneyland geweest en het was er geloof ik niet zo druk (was de eerste keer dat ik er was). Het was die dag namelijk niet zo erg mooi weer en we hebben niet langer dan 25 minuten in de rij gestaan bij de attracties. Om een uur of tien konden we bij de attracties al na zo'n 4 minuten naar binnen, dit kwam er parades bezig waren.

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #222 Gepost op: 11-09-2003, 16:35:02 »
Disneyland California. Dus niet Parijs of Florida. De Big Thunder Mountain in California is van 1979 en van een andere fabrikant(Arrow Dynamics) dan die in Parijs(Vekoma). Ik geloof dat de locomotief is losgeraakt van de trein, vervolgens is ontspoort en dat later de rest van de karretjes er tegenaan zijn geknald. Maar zeker weten doe ik het niet.

Idd, de kans dat je in het verkeer iets overkomt is vele malen groter dan in een achtbaan. In Europa vallen jaarlijks 20.000(!) doden in het verkeer. :o Daar wordt weinig over gesproken.  :-\
« Laatst bewerkt op: 11-09-2003, 16:39:33 door Malcolm »

Offline Madcat

• Forumlid
« Reactie #223 Gepost op: 12-09-2003, 15:59:51 »
Idd, de kans dat je in het verkeer iets overkomt is vele malen groter dan in een achtbaan. In Europa vallen jaarlijks 20.000(!) doden in het verkeer. :o Daar wordt weinig over gesproken.  :-\

Ik denk dat je de hoeveelheid achtbaanongelukken niet echt kan vergelijken met de hoeveelheid verkeersdoden. Als je al gaat vergelijken, vergelijk de hoeveelheid achtbaanongelukken dan met bijvoorbeeld de hoeveelheid vliegtuigcrashes in de westerse wereld, dat zijn twee categorieen die al wat dichter bij elkaar liggen. Ik denk dat achtbanen er dan een stuk minder positief uitkomen.

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #224 Gepost op: 12-09-2003, 22:29:43 »
Het leuke van kansrekening is dat het helemaal niet uitmaakt met welke categirie je te maken hebt. Een kans van 30% is en blijft altijd 30%. Waarvoor die 30% dan ook is.  ;)

De kansen zijn zelfs onderzocht! 10 ritten in een achtbaan is 7 keer veiliger dan 2 uur autorijden. Bron: "Extreme Machines" op Discovery.

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #225 Gepost op: 12-10-2003, 12:16:28 »
Jongens ik was ik Universal Studios in California... Geweldig!!
en de allergaafste attractie was Jurassic Parc.... mensenkinderen wat fantastisch, je gaat aan het eind met je bootje vrijwel steil naar beneden en dan sta je ineens stil en ben je zeiknat... lachen man!!!

Veel water dus helaas onmogelijk in ons koude Europese klimaatje.
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #226 Gepost op: 13-10-2003, 01:23:02 »
Ik heb vaker positieve geluiden over dat park gehoord. Vertel eens wat meer. :)

Offline Madcat

• Forumlid
« Reactie #227 Gepost op: 13-10-2003, 10:47:40 »
Universal Studios Hollywood is inderdaad erg leuk. Ik ben het alleen niet met je eens dat Jurassic Park de beste attractie is, dat is mijns inziens toch de backlot studio tour. Tijdens deze tour rijd je in een trammetje door de filmstudio's en kom je met allerlei special effects in aanraking. Al is de val van iets van 30 meter in de Jurassic Park-attractie ook erg gaaf! Bij mijn ouders ligt nog wel ergens de foto die gemaakt is toen we na de val weer in het water terechtkwamen, zeker een leuk fotomoment!  :)

Verder vond ik het park erg mooi opgezet. Het ligt op (dacht ik) drie niveau's en daardoor heb je soms erg mooie uitzichtspunten naar andere delen van het park. En met enorme roltrappen kan je van de ene 'verdieping' naar de andere.

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #228 Gepost op: 13-10-2003, 17:03:54 »
De back lot tour was ook erg leuk, maar de metro attractie was 101 (zo noemen ze het in Disney als een attractie kaduuk is, spreek uit op zijn Engels)
Het zal aan mij liggen, en natuurlijk ligt het aan mij, maar ik geloof na 2 en een half jaar Disney niet meer zoveel in dingen die speciaal voor mij gebeuren, al je begrijpt wat ik bedoel. Tuurlijk de backlot was gaaf, maar ze waren duidelijk ergens aan het filmen en dat zagen we niet, maar wel het huis van Animal Farm van tig jaar geleden.
Ok de set van Cat in the hat was erg leuk!
De meeste films waar we langs reden kende ik helemaal niet.

Ik ga zo verder want het is 5 uur en ik ga naar huis haha

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #229 Gepost op: 13-10-2003, 18:25:44 »
In de planning: Maandag 20 oktober: Six Flags Holland ;D . Ik zal een hoop foto's nemen en ze op inet zetten :) .

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #230 Gepost op: 13-10-2003, 18:32:09 »
wat ook een geweldige attractie is in Universal is Shrek4D.
Nou is Shrek al helemaal geweldig maar dit is echt top.
Het is een beetje vergelijkbaar met Honey I schrunk the audience in Disney maar dan veel leuker!

Ook Terminator met Arnold was leuker dan ik dacht.

Topper blijft Jurassic Parc.

Oja n als je ooit naar vegas gaat, sla die rollercoaster in de stratosphere tower dan maar over... jasses wat maakt dat ding een kabaal... gewoon eng.

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #231 Gepost op: 21-10-2003, 00:46:53 »
Ik was op 19 oktober met een vriendin in het Archeon ;D . Het begon al vroeg, de trein om 8.35u. We wisten dat de NS op dreef was met werkzaamheden, ook in onze verbinding, dus we konden rekenen op vertragingen. Uiteindelijk viel het nog best mee. Maar daar later meer over. We begonnen dus in de trein op Tilburg West. Vanuit daar de trein naar Den Bosch.

Toen wisten we even niet welk spoor we moesten hebben om in Utrecht te komen, maar deze aardige mensen wisten dat wel:

In de trein kwam de conducteur ook nog langs:

Ook in Utrecht moesten we overstappen en later weer in Woerden. De conducteur: "Dames en heren, we naderen station Woerden. Reizigers voor de richting Alphen a/d Rijn moeten hier overstappen op de gereedstaande trein aan de andere kant van het station. Als u rent, kunt u de trein misschien nog net halen." We haalden dus de trein :D en kwamen tegenover deze jongen te zitten:

En eindelijk kwamen we in Alphen a/d Rijn aan. Daar stond een pendelbusje klaar met chauffeur:

Hier de ingang van het Archeon:

En ze hebben ook een bordje met de tekst: INGANG:

We kochten een kaartje en liepen naar binnen. Eerst richting Pre-historie, waar we een half uur in een hut hebben gezeten met een pre-historiër die ons heel veel kon vertellen. Het was ook lekker warm in de hut, door het vuur wat ze net hadden uitgevonden.

Hutje met brandblusser:

Ik werd er geschminkt met verf die van stenen gemaakt was:

Er waren ook een paar gezellige mensen die we tegen kwamen, en als je eenmaal mensen tegenkomt, blijf je diezelfde mensen de rest van de dag tegenkomen:

We gingen verder naar de eerste boeren, waar ze ook vuur hadden. Vuur = warm, dus we bleven daar ook even hangen bij deze meneer:

In deze hut:

Met een vlot kon je over een meertje, dat hebben wij natuurlijk gedaan:

Er zat ook een stukje verderop een verkoper, die stukjes vuursteen verkocht. We hoefden niet perse met Euro's te betalen, zilveren munten mocht ook ::)

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #232 Gepost op: 21-10-2003, 00:47:38 »

Hij kon jongleren:

Raar doen:

Raar kijken:

Ook kan je boogschieten in de Middeleeuwen, wat ik dus maar meteen heb uitgeprobeerd:

Hierop schoot ik:

Ook kon je er kegelen:

De grote kegel moest blijven staan, zo dus:

Op een pleintje stond ook een man op een muziekinstrument te spelen, namelijk op een tierelier:

Er was een man bezig om iets te smeden met een hele grote blaasbalg:

Toen gingen we naar de Romeinse Tijd. Natuurlijk is de Romeinse tijd niet compleet zonder Romein:

Je kon bidden bij een god, dit is de Godin van de vruchtbaarheid:

Buiten het tempeltje staat dit:

We hebben een tijdje over de stripbeurs geslenterd, maar dat was niet echt iets voor ons. Druk, veel strips (Duh) en een kleine ruimte. Ergens stond hij nog iets te vertellen op een podium:

Op het grasveld voor de Herberg stond een schapenherder schapen te herden met drie honden:

Op het Forum stond een bandje op te treden, Omnia genaamd. Ik ben nu fan van ze :D , ze waren echt goed:

Dit optreden hebben we twee keer gezien, ze spelen volksmuziek, maar dan net iets alternatiever. Echt geweldig. Na het tweede optreden werd het tijd voor het grote gladiatorengevecht. De ene kant van de tribune zat in de schaduw:

En de andere kant was de zonkant:

Na een tijdje werd het toch behoorlijk druk:

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #233 Gepost op: 21-10-2003, 00:48:07 »
Vader Abraham (ik zou niet weten wie het anders zou moeten zijn) regelde wie waar moest gaan zitten:

Hier een paar foto's van het gevecht:

De Arena

De rijke man die alles betaalde.

Het begin van het gevecht.

De slechterik

en de goeierik.

Een legionair (soldaat)

Eerst de goden om een teken vragen! Heel belangrijk!

Even voordoen hoe het eraan toe gaat.

Garon, de dood.

Garon in actie.

Einde van het gevecht.

Afscheid nemen.
En zo eindigde het gevecht. De goede gladiator won, gefeliciteerd!
Na het gevecht gingen we eten. Bij de entreeprijs zit namelijk een maaltijd inbegrepen, gister was het spijssoep, oerbrood en kruidenboter. Jummie :D .
We hebben zitten trommelen in de prehistorie, op weg naar de uitgang:

Daarna werd het toch weer tijd om naar huis te gaan.
De uitgang ziet er zo uit:

De NS had er weer zin in, via Woerden naar Utrecht, waar we eerst op zoek gingen naar een MacDonalds, maar die vonden we niet. Toen maar naar de Burger King.

Trein aan de overkant van het perron:

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #234 Gepost op: 21-10-2003, 00:48:27 »
We kwamen weer hele gezellige limburgse mensen tegen, die natuurlijk van ons ook op de foto moesten:

Ze hadden ook een poppetje bij zich :D

Aan alle mensen die we op de foto mochten zetten: BEDANKT! Ik ga jullie zo mailen dat de foto's erop staan!! :D

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #235 Gepost op: 21-10-2003, 23:52:38 »
Als er niemand reageert hier, doe ik het maar hoor Anne!! :) ;D

Leuke foto's, lekker melig!! :) ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #236 Gepost op: 22-10-2003, 01:35:37 »
Idd erg leuke foto's! :) Vooral die brandblusser in die hut past echt helemaal bij die tijd. :P  ;D

Die versieringen op je gezicht staan erg cool. :)

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #237 Gepost op: 22-10-2003, 10:32:19 »
Idd erg leuke foto's! :) Vooral die brandblusser in die hut past echt helemaal bij die tijd. :P  ;D

Die versieringen op je gezicht staan erg cool. :)

Dank je :) . Er staan wel meer brandblussers, moest voor de veiligheid. Ook hingen er sprinklers in de Romeinse tijd ;D , maar ik vond het iets té om ze allemaal op de foto te zetten ;) .

Als er niemand reageert hier, doe ik het maar hoor Anne!! :) ;D

Leuke foto's, lekker melig!! :) ;D

Hehe, dank je wel :) we waren die dag ook zwaar melig ;D

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #238 Gepost op: 22-10-2003, 18:01:42 »
En ze hebben ook een bordje met de tekst: INGANG:
lol ;D ;D

echt grappig al die foto's Anne!!

Offline Annuh