Auteur Topic: Pretparken  (gelezen 35539 keer)

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Pretparken
« Reactie #180 Gepost op: 5-08-2003, 16:11:32 »
Het ziet er daar zeker leuk uit... molmeeting ;) ?? Ik wil er zeker nog een keertje naartoe, eerst even (naja, even...) sparen en dan hoppa!!! ;D

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #181 Gepost op: 5-08-2003, 18:43:57 »
waar is dat ergens?
want voor een leuk pretpark heb ik geen 4 uur reizen en een hele smak geld over - echt niet!

Offline Malcolm

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #182 Gepost op: 5-08-2003, 19:13:59 »
Bij Salou (Spanje). Is maar 2 uur en een kwartier vliegen (vliegveld Reus), dus maak je geen zorgen over de reisafstand. ;)  ;D

Ik stond 20 km ten zuiden van Salou op een camping. Half uurtje rijden, dus  goed te doen. Als je ooit daar in de buurt bent, kan ik je zeker aanraden erheen te gaan.
« Laatst bewerkt op: 5-08-2003, 19:14:47 door Malcolm »

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #183 Gepost op: 5-08-2003, 19:17:58 »
Salou  ???
Aan mn hoela rokje!
Dat doe ik idd wel als ik er toevallig toch ben
Maar als annuh speciaal een vliegtuigticket enzo wil kopen enkel en alleen om naar dat pretpark te gaan mag ze van mij wel hoor....
(hoe oud denk je te zijn als je dat bij elkaar gespaard hebt?)  :P

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #184 Gepost op: 5-08-2003, 20:34:45 »
Salou  ???
Aan mn hoela rokje!

Doe je die aan dan? ;D

Maar als annuh speciaal een vliegtuigticket enzo wil kopen enkel en alleen om naar dat pretpark te gaan mag ze van mij wel hoor....

Voor jou altijd  :-*

(hoe oud denk je te zijn als je dat bij elkaar gespaard hebt?)  :P

20 ;)

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #185 Gepost op: 5-08-2003, 20:42:45 »
ik heb helaas geen hoela rokje... jij wel dan?  ;D

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #186 Gepost op: 5-08-2003, 20:43:15 »
Ik heb wel wikkelrokjes... lenen?

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 5-08-2003, 21:10:22 »
Volgens mij beginnen we hier off-topic te gaan...  ::)

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #188 Gepost op: 5-08-2003, 22:24:28 »
Lichtelijk...

Als PRETPARK kan ik Speelland de Beekse Bergen afraden, er is niet echt dat je zegt veel te doen. Ik heb m'n nep-rijbewijs gehaald en we hebben op de rommelmarkt rondgelopen. Afrader dus.
Safaripark Beekse Bergen is wel een aanrader.

Weet er iemand trouwens of er nog ergens een leuk (onbekend eventueel, dat is meestal het leukst!) park is?

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 5-08-2003, 23:54:10 »
Koningin juliana toren!  ;D
offuh... avonturenpark hellendoorn - das echt een aanrader!

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 6-08-2003, 10:40:40 »
Dank :) In Valkenburg is ook nog een sprookjesbos ofzo, dat is ook best lol geloof ik (ben ik vroeger ooit geweest). Koningin Julianatoren is toch met zo'n muis (op de reclame dan?). Ik weet nog dat ik ooit in de trein zat en dat zo'n vrouwke van een jaar of 30 vertelde dat zij in dat pak zat ;D en dus vaak op tv kwam.

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 6-08-2003, 12:23:56 »
ja das met die muis idd! Als je op station Apeldoorn aankomt zie je m gelijk al  ;D
en wat cool van dat mens in de trein... waarom maak ik nooit dat soort dingen mee?  ;D

ow ja: Kelly van Big brother en Ome willem (die van: lusten jullie wel een broodje POEP?) die komen altijd boodschappen doen bij onze AH  ;D

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 6-08-2003, 17:29:16 »
Daar ben je blij mee, ome Willem aan de kassa ;) die heb ik ooit nog een keer in het echt gezien. En ik weet al niet meer hoe dat mens erbij kwam om te vertellen tegen mij dat zij die muis is, volgens mij had ik het over een ander park. Ik weet alleen nog wel dat het heel druk was in de trein.

Verder wil ik ooit wel weer eens naar het drielandenpunt, dat is zo verschrikkelijk lang geleden!

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #193 Gepost op: 6-08-2003, 17:39:52 »
moeten we samen gaan - ben ik nog nooit geweest volgens mij!
maar das ook niet zo vreemd he... ik woon niet in brabant
het garppige is dat ik al jaren op en neer tussen hilversum en brabant rijd met de trein:

a. mn opa en oma woonden in den bosch
b. een goede vriend woont in bergen op zoom
c. er wonen heel veel mensen van t forum daar
d. in hilversum word er geen carnaval gevierd - daar wel
e. ik heb er ook nog een oudoom wonen

enz......

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #194 Gepost op: 19-08-2003, 16:49:22 »
Op verzoek van Malcolm hier geplaatst :)

Ben gisteren (maandag 18 augustus) naar de Efteling. Nou ideale dag, absoluut! Op de bussen na (ze reden niet 4x maar 2x per uur en de aansluitende bus op de trein was net weg, dus 30 minuten wachten dan maar) was alles prima. Alleen bij de bobsleebaan hebben wij (ik + 3 vriendinnen) lang moeten wachten, de rest allemaal één kwartier of korter. Zeker 's avonds werd het rustiger, Vogel Rock kon je vanaf 17.30 uur al bijna zonder te wachten in, om 19.00 uur maar 10 minuten wachten voor de droomvlucht (ipv ruim één uur overdag), diverse atracties waren zo goed als leeg (python, fatamorgana, nog 1x pyranha), en zelfs zijn we om 20.45 uur nog 1x in de droomvlucht geweest, toen stond er zelfs niemand voor ons! Mijn favoriete atracties waren de Vogel Rock, Python en Droomvlucht. Trouwens, ook de Pandadroom is errug leuk (voor degene die 'm nog niet kennen zal ik niet teveel verklappen, het is een erg leuke 3D film).

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #195 Gepost op: 19-08-2003, 17:18:00 »
Geweldig Daisy! Leuk dat het allemaal erg beviel en de wachtrijen kort waren.

Hieronder mijn verslag van mijn Brussel/Sixflags Belgium(SFB) trip:

SFB is alleen leuk als je een Euro Seisson Pass(ESP) hebt, waardoor je gratis naar binnen kan. Anders kun je beter naar SFH. Floortje merkte al op dat SFB erg lijkt op SFH. Dit wisten we al en wij hebben (uiteraard) een ESP. Dus dan is het erg leuk.

Zondagochtend naar SFB gereden. Had helaas wel last van buikpijn. Dat was wat minder. Hoopte dat t wel over was als we er eenmaal waren, maar dat was dus niet zo. Na wat paracetamol ging t wel iets beter. Zoals ik verwachtte was het erg druk. Maar we hadden 2 dagen dus dat was genoeg dachten we. Zo'n beetje alle attracties gedaan en toen kwam "Challenge OF Tutankhamon" aan de beurt. Dé nieuwe attractie van SFB! Nooit gezien, dus we waren wel benieuwd. Komen wij daar aan, staat er een rij tot ver voor waar de meandering begint!!!    Uitstellen tot maandag dan maar.
Verder nog een show bekeken lekker rondgewandeld, attracties gedaan etc.

Om 20.00u richting Brussel om het hotel te zoeken. SFB ligt op 20 min. van Brussel, dus we hadden een hotel in Brussel.  Maar Brussel zou natuurlijk niet in België liggen als de bewegwijzering in orde was. Daarom heeft deze mooie stad ervoor gekozen deze maar zoveel mogelijk weg te laten. En als er al gekozen wordt, dan het liefst eentje met kapotte verlichting, voorbij de afslag, achter een boom en ook nog eens gedraaid, zodat je in je spiegel fijn kan zien dat je de zoveelste afslag gemist hebt.

Na 2,5 uur ons hotel gevonden.  Staat er aan de overkant van de straat op 10 meter van het hotel, midden in Brussel, een gigantische kermis!!!  Deze was wel meer dan een kilometer lang. En ons hotel stond precies in het midden! Geweldig! Alsof we het hadden uitgekiend. Daar moesten we natuurlijk een kijkje gaan nemen.  Erg gezellig sfeer hing er.

Volgende ochtend na een stevig ontbijt weer richtig SFB. komen we aanrijden zien we vanuit de auto al dat de Vampire (de Vekoma SLC, voor de kenners onder ons) stilhangt op de lifthill...  Wij park in. Stuk minder volk op de paden dan zondag. Maar we zien Vampire, Turbine, Dalton Terror, Bounty en de Challenge Of Tutankhamon buiten werking.  Gevolg: iedereen stond bij de paar attracties die wel open waren. Even later begint t ook nog te regenen. Tsja, dan kun je twee dingen doen. Meer dan twee uur wachten in de rij, of er vandoor gaan. Wij kozen voor het laaste en zijn richting Warner Brothers Movie World Germany (WBMWG) gegaan.  Ligt redelijk op de route naar Enschede (klein beetje om maar). [Han, toen we langs Venlo reden heb ik nog even aan je gedacht hoor!

De dag in WBMWG afgemaakt. Was niet druk en het park draaide op volle capaciteit. voor het eerst de stuntshow bekeken. Alhoewel de shows in de Sixflagsparken natuurlijk nooit de Port Aventura of Disney kwaliteit halen, was deze wel grappig. We hebben de dag afgesloten met de Bermuda, een wateratractie.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #196 Gepost op: 29-08-2003, 14:47:54 »
Deze is speciaal voor Malcolm en Arco Mol Fan, de twee grootste Pretpark-ologen van dit forum, bij mijn weten.

Het artikel stond op de dag dat jullie in de Efteling waren, bij ons in de krant. Ik heb het daaruit dus letterlijk overgenomen, gewoon geplakt, dus. Wellicht kent een van jullie deze jongedame van naam?

Nieuws - Bijlagen - Wegwijs

WELK karretje van achtbaan IS het snelst?
Vraagt: Resi Heijnens

Uit: Cadier en Keer

Resi Heijnens uit Cadier en Keer is een fanatieke 'achtbaanster'. Ze heeft al vele duizelingwekkende afdalingen en loopings achter de rug, van Six Flags tot Disneyland, onder het motto hoe hoger, hoe harder, hoe beter. Zelf zit ze het liefst helemaal voorin of achterin. ,,Maar gaat het achterste karretje van een achtbaan nu eigenlijk harder dan het voorste?'', vraagt zij zich af.

Iedereen heeft zo zijn voorkeur: voor, achter of midden in de achtbaantrein zitten. Voorin is het vooral eng, omdat je alles goed kunt zien. Iets voor de echte fanatiekelingen dus. Mag het ietsje minder dan kun je het beste in het midden gaan zitten, want daar is het treintje het meest stabiel. Het laatste karretje is extra spannend, omdat dat wagentje op bepaalde momenten inderdaad de meeste snelheid maakt.

Bij een achtbaan gaan de allereerste karretjes van het treintje langzaam over het hoogste punt heen, om vervolgens aan die befaamde snoekduik, de diepte in, te beginnen. Als het eerste karretje al accelereert, moeten de laatste wagentjes nog over het hoogste punt heen. Die laatste stijgende karretjes remmen de dalende nog wat af. Het achterste klimmende karretje daarentegen wordt omhooggesleurd door de vallende wagentjes en gaat dus nog vóór het hoogste punt al harder dan het eerste karretje even eerder op diezelfde plek. Daardoor is op de top een zogenoemde uplift - iedereen kent het gevoel bijna uit het zitje te vliegen - bijna onvermijdelijk. Na de top neemt de snelheid dan verder spectaculair toe in de afdaling.,

Toch is er ook een plek waar het voorste karretje sneller gaat. Dat is op het laagste punt. Het eerste wagentje heeft daar een enorme vaart, voortgestuwd door de trein die erachter nog naar beneden komt. Het laatste wagentje komt langzamer voorbij dat laagste punt, omdat het voorste deel alweer aan de volgende klim is begonnen en daarmee het achterste karretje afremt.

Al met al kunnen de echte thrill seekers het beste achterin gaan zitten voor een heftige rit. Immers, de achterste karretjes suizen het hardst langs de steile hellingen naar beneden.

Bron: Dagblad de Limburger, zaterdag 23 augustus 2003

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #197 Gepost op: 29-08-2003, 16:53:39 »
Dank je voor het artikel Jos! Het artikel klopt aardig.(wat tegenwoordig een zeldzaamheid is, want de meeste artikelen staan vol onwaardheden  ::) ) Het is idd zo dat je in het achterste karretje de meeste negatieve G-krachten hebt (uplift). Erg goed merk je dit in de Goliath (Sixflags Holland). Ook in de Robin Hood (Sixflags Holland) is dit wel te merken. De Pegasus (Eft.) heeft helemaal geen G-krachten. Beetje mislukt is hij. Verder gaat dit verhaal eigenlijk alleen echt op bij de niet-looping coasters. Voor de Phyton gelden weer andere regels, omdat deze geen "hills" kent.
Verder is het wel zo dat het achterste karretje ook meer zijwaartste G-krachten kent. Dit kan de boel wat ruwer maken. Persoonlijk hou ik daarom het meest van voorin. :)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #198 Gepost op: 29-08-2003, 19:47:03 »
Graag gedaan, Malcolm, ik zat al de hele week te zoeken naar dat artikeltje. Ik had het in de papieren versie in de krant gelezen, maar was vergeten het uit te knippen (ik lees de krant op mijn werk, voor ik ga bezorgen, maar die mag ik niet meenemen, de zaterdagkrant ligt er dan maandagmorgen). Op internet kwam ik het artikel vandaag pas tegen.

Leuk om te lezen dat het geen onzin-artikel is. Dagblad De Limburger is ook een serieuze krant.

Verder is het wel zo dat het achterste karretje ook meer zijwaartste G-krachten kent. Dit kan de boel wat ruwer maken. Persoonlijk hou ik daarom het meest van voorin. :)
En waarschijnlijk van de gillende meiden vlak achter je, of komt dat gillen niet door die G-krachten?  ::) ::)

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 29-08-2003, 19:56:09 »
En waarschijnlijk van de gillende meiden vlak achter je, of komt dat gillen niet door die G-krachten?  ::) ::)
Nee, hoor, dat komt door de meiden zelf.  ;D Die lopen elkaar al in de wachtrij op te jutten. "Je moet wel gillen hoor..!" Waarom meiden wel gillen en jongens niet, is mij nog niet helemaal duidelijk.  ::)

Maar een ritje in een achtbaan zonder gegil is vreemd. Daar kom je pas achter als het je een keer overkomt. Dan mis je ineens wat...