1.3 brug
Liesbeth stelt voor om drie mensen op Tim (1000 euro waard) te zetten, wat zou betekenen dat er maar twee mensen tegenover Frits (1500 euro) zouden staan. Liesbeth wordt afgeschoten door Frits en na haar ook Anne-Marie (voor haar al Maarten) waardoor er geen 1500 euro verdiend wordt. - Tim rent Hadewych en Marion voorbij waardoor hij zijn vrijstelling behoudt en er geen 1000 euro verdiend wordt. Had Marion Tim afgeschoten (nu weigerde haar wapen), dan was er wel 1000 euro verdiend.
Dit dik gedrukte is voor mij één van de vele redenen om Tim niet te verdenken. Waarom schoot Tim niet? Wat was hier de molactie van Tim? Ja, Marion voorbij rennen om de vrijstelling te pakken, hij moest wel omdat anders Hadewych geld in de pot bracht. Maar het lijkt er op dat hij geluk heeft gehad.
Als ik per opdracht steeds voor of Liesbeth of Tim moet kiezen als Mol, en als ik er niet uitkom voor niemand, dan wint Liesbeth het met enkele punten verschil. Ik ben benieuwd hoe anderen daar tegenaan kijken. Wie is molser in de opdrachten en wint dit "molduel"?
Mijn invulling:
1.1 dropping: gelijkspel
1.2 gletsjer: Tim wint (want pakt mogelijk een "negatieve koker" of wijst William er één)
1.3 brug: Liesbeth wint (want kan zich af hebben laten schieten, Tim had geluk nodig, tenzij hij wist dat de wapens van Marion en Hadewych niet werkten)
2.1 trap: Liesbeth wint
2.2 jeeps: gelijkspel
2.3 rooksignalen: Liesbeth wint
3.1 speedboot: gelijkspel
3.2 jokers: Liesbeth wint
3.3 rondleiding: Tim wint
4.1 munitiedepot: Liesbeth wint (want Tim zegt correct dat "Gaat ie weer een beetje?" bij Marit hoort en volgt zijn aanwijzingen op)
4.2 snorkelen: gelijkspel
4.3 onderhandelingen: gelijkspel
5.1 vliegtuigvragen: Tim wint (want Liesbeth lost veel vragen goed op in het vliegtuig)
5.2 Western-dorpje: gelijkspel
5.3 speurtocht: gelijkspel