4.1 munitiedepot William (voor) en Tim (achter) komen aan bij Hadewych die bij "3-1=2" staat. Tim blijft er achter. Dit klopt vanwege het Monica da Silva Trio dat een duo is. Als William (voor) en Hadewych (achter) opstappen om naar het eindpunt te gaan fietsen geeft de klok 01:07 aan. Ze bereiken het eindpunt met nog 43 seconden op de klok. Hadewych hoort bij "Gulpje" en William bij "Hoog, kijk omhoog". Iedereen staat op de juiste plaats en er wordt 2500 euro verdiend.
4.2 snorkelen Hadewych en Anne-Marie snorkelen als eerste duo. Foto 1. (Ouders van Hadewych) Hadewych herkent haar ouders. Foto 2. (Moeder van William) Anne-Marie: "Dat is William zijn moeder!" Hadewych is het eens. Foto 3. (Ouders van Marit) Anne-Marie: "Het is een klein mannetje." Hadewych: "Laten we zeggen Tim". Foto 4. (Moeder van Anne-Marie) Anne-Marie herkent haar moeder. Foto 5. (Vader van Tim) Anne-Marie denkt Liesbeth omdat het niet zo'n oude foto is. "Frits is toch heel oud?" Foto 6. (Moeder van Frits) Hadewych herkent Frits' moeder. Anne-Marie is het eens. Foto 7. (Ouders van Liesbeth) Hadewych denkt de ouders van Liesbeth. Anne-Marie: "Dan is die andere (foto 5) Marit."
Anne-Marie en Hadewych herhalen: Hadewych, William, Tim, Anne-Marie, Marit, (Frits, Liesbeth). Art vraagt naar foto's 3 en 7. Ze kiezen Tim (fout) en Liesbeth (goed). Marit zegt in een biecht dat Anne-Marie en Hadewych het duidelijkst een volgorde hebben genoemd en dat ze die als basis nam.
Neergezet door kandidaten: 1. Marit (3), 2. William (2), 3. Tim (5), 4. Hadewych (1), 5. Frits (6), 6. leeg, 7. Liesbeth (7). Na veranderingen door Marit: 1. Hadewych (1), 2. William (2), 3. Tim (5), 4. Anne-Marie (4), 5. Frits (6), 6. Liesbeth (7), 7. Marit (3). Er wordt geen 2000 euro verdiend.
4.3 onderhandelingen 1. Liesbeth - Hadewych.) Liesbeth: "Volgens mij is de kernvraag van deze opdracht: hoeveel is de groep ons waard?" Hadewych: "Ik ben er heel erg voor dat iedereen doorgaat." (..) Liesbeth: "Dus we moeten iedereen overtuigen van unanimiteit." Hadewych: "Ja." Liesbeth: "Voor het niet doorgaan van de executie. Dan komt er 3000 euro in de pot en dan hebben wij de groep compleet." Hadewych: "Dan gunnen we dat iedereen blijft." (..) Ze schudden handen.
4. Hadewych - Anne-Marie.) Hadewych: "Ik heb met Liesbeth al gesproken." Anne-Marie: "Ik met Tim." Hadewych: "Wij waren het er unaniem over eens dat we het niet laten doorgaan de executie, dus dat iedereen blijft." Anne-Marie: "Ja, wij ook." Hadewych: "Jullie ook?" Anne-Marie: "Ja."
De volgorde waarin we de kandidaten zien stemmen is: Hadewych, Tim, Liesbeth, Frits, Anne-Marie. Uitslag: groen, groen, rood, rood, groen: 3 groen, 2 rood. De executie gaat niet door en de pot gaat van 10.800 euro naar 0.
Frits, Liesbeth en Tim komen als hoofdverdachten uit de bus bij deze cruciale opdracht waarin de pot leeg gaat: alle drie zeggen ze rood te hebben gestemd, maar één van hen heeft zich niet aan de afspraak gehouden en liegt. Hadewych heeft altijd gezegd groen te stemmen en houdt woord. Is ze dus niet de Mol? Of ging ze er van uit dat unaniem groen toch nooit zou lukken en vertrouwde ze op minstens één rode stem en maximaal twee?