Je weet het beter, maar je blijft toch hopen als de omroepster de uitzending aankondigt als "de ontknoping". Toch weer het bordje met "Wordt vervolgd". Maar ik had me er al op ingesteld en het is leuk om nog een week te discusseren over "Wie is de Mol?". Het zou wel eens de laatste keer kunnen zijn.
Geen originele opdrachten deze week, maar het waren opdrachten die een finale waardig waren. De eerste opdracht is eerder gebruikt in de finale van De Mol 2 in België. Sommige dilemma's waren wel lastig en het verbaasde me dat ze toch 8 van de 9 goed hadden en dus twee keer duizend euro verdiend hebben. Blijkbaar leer je elkaar toch goed kennen, als je op deze manier drie weken met elkaar optrekt. Ron is nog steeds de persoon die ze als groep het meest vertrouwen, want hij mag de pot beheren.
De gevangenisopdracht was een variatie op een opdracht uit de finale van De Mol 2 in België, en volgens mij zat er vorig jaar ook zoiets in de Nederlandse reeks. De variatie was voldoende om de opdracht interessant te maken. Molde Ron hier door de letters verkeerd door te geven aan Chandrika? In ieder geval zaten ze deze keer aan de goede kant van de tijdslimiet. Hoeveel geld heeft deze opdracht nu eigenlijk opgeleverd? Ik kan me niet herinneren dat gehoord te hebben.
Daarna het diner met Angela. Chandrika en Elise praten honderduit, terwijl Ron stil is en af en toe kucht of wat glazen zit te verschuiven. Leuk om te horen wat ze van de andere kandidaten vinden en die nog even terug te zien.
Vervolgens de executievragen en de biechten. De keuzes van de kandidaten lijken glashelder en ze hebben alle drie goede argumenten voor hun keuzes.
Wie is de Mol? Ik ben er uit: Ron, en dus gaat Chandrika volgende week winnen. Hopelijk heb ik voor het eerst de Mol goed voorspeld. Nog zeven nachtjes slapen.