Ik vraag me af of de onderhandelingen ook nog zo leuk was geweest als de pot was gehalveerd bij meerderheid groen?
Hoe dan ook; de veiling vind ik achteraf wat flauw. Door jokers, luxe overnachting en molboekjes van andere kandidaten aan te bieden, kon je er vanuit gaan dat de pot leeg ging. Kandidaten als Dick, die uit principes niet boden, hadden geen invloed op de opdracht.
Bij de onderhandelingen vond ik dat de kandidaten véél meer invloed hadden op de uitkomst. Frits, Liesbeth en Tim hadden immers gelijk; bij een meerderheid van rood zou de pot gelijk blijven. De mol kan daar het spel niet echt verzieken door alsnog een andere keuze te maken, mits iedereen van te voren had afgesproken om voor meerderheid rood te gaan. Dan had er alsnog -3000 uit de pot kunnen gaan, maar had de pot niet helemaal leeg geweest.
Bij de veiling hadden de kandidaten veel minder controle, omdat er altijd wel iemand is die biedt (naast de mol, die zeker altijd biedt). Bij de onderhandelingen komt het door de stommiteit van de kandidaten dat de pot nu leeg is.
Kortom;
Veilig = niet mijn ding. =(
Onderhandeling = spannend! =D
Gemiddelde = Vind 't best