ik denk dat het maar voor 20%/ 30% uitmaakt op wie marit stemt. in de roodshow zei ze ook dat ze na haar vertrek nog steeds dacht dat diegene de mol was. want zelfs als ik 100% zeker weet dat bijv. liesbeth de mol is, kan ik er nog steeds uitvliegen omdat ik toevallig niet wist welke smaak yoghurt ze bij het ontbijt at. (of hoeveel laagjes kleren hadewych had )
Iemand die de juiste mol heeft, maar niet weet te onthouden welke kleding de mol droeg of wat voor menu de mol bestelde zal er altijd nog minder snel uitvliegen dan iemand die dit perfect bijhoudt en onthoudt maar de verkeerde mol kiest.
Stel Annemarie is de mol en Marit verdacht inderdaad Annemarie. Dan zal Marit de algemene vragen (geslacht, haarkleur e.d.) en vragen als in welk team zat de mol gewoon goed hebben. Vragen als wat at de mol, wat droeg de mol of in welke kamer sliep de mol zijn voor haar dan gokwerk als ze het niet kan onthouden.
Iemand die echter de verkeerde mol verdenkt en wel goed kan onthouden wie waar stond, wat at, wat droeg etc. Zal echter de vragen die voor Marit gokwerk zijn juist fout hebben omdat deze persoon de juiste informatie wel weet op te lepelen, maar over de verkeerde persoon.
Ik denk dus niet dat je met een tunnelvisie op de juiste mol toch nog (zo vroeg) het spel kunt verlaten. De hoofdlijnen zal je goed hebben en de rest is gokwerk. Hiermee win je nog altijd van kandidaten die beter leren maar de verkeerde mol(len) verdenken.
De kandidaat die door Marit verdacht werd is m.i. dus gewoon niet de mol. Helaas kunnen we niet 100% zeker zijn wie deze persoon is.
(Hoewel ik voorlopig aanneem dat het Annemarie is: Onderaan de trap oppert William om de meest verdachte persoon te laten staan en Hadewych en Marit stemmen voor Annemarie. Ook op de tandem zien we haar verdenking richting haar terug. Echter heeft ze ook verdenkingen op Tim geuit, maar hem vertrouwt ze dan wel weer toe dat ze een testvraag gepakt heeft)