Wat mij het meeste opviel aan deze aflevering was het, in beeld gebrachte, gesprek ná de executie...
Het leek erop alsof meerdere, zoniet alle kandidaten, een gemeenschappelijke mol hebben.
Er was vooral veel onbegrip wáárom, Marit eruit moest...er kon toch niets mis gaan...
Er zijn veel kandidaten die Annemarie (mede) verdenken. Bij de trapopdracht stelde William voor om de meest verdachte kandidaat te laten staan en er gingen meteen handen omhoog voor Annemarie. (Uit heft hoofd: in elk geval Marit en Hadewych). Deze aflevering kiest William Annemarie uit voor het duel, naar eigen zeggen omdat hij haar uit wil testen want mensen verdenken haar. (was overigens sowieso een slimme keuze om haar te kiezen, want ze had ervoor nog niks verdiend)
Uit de executie biecht kunnen we het volgende halen
- William: Ik kijk nu weer met open vizier
- Marit: Tunnelvisie waar ik bijna niet meer uit kan
- Annemarie: Noemt Tim als eerste
- Tim: Op 1 Annemarie, 2 Liesbeth, daarna mezelf
- Hadewych: Liesbeth of Annemarie
- Liesbeth: Noemt ineens Hadewych
- Frits: Noemt met name Liesbeth, maar ook Hadewych kan goed liegen. Echter niet iedereen die liegt omdat ze mol zijn.
Ik vermoed dat in elk geval naast Marit, Tim, Hadewych en William Annemarie nog steeds als 1 van hun verdachten zien. Als zij weten of vermoeden waarop Marit stemt, zien dus liefst 3 kandidaten Marit afvallen op een mol die ook door hun verdacht wordt.